پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۲۷۸
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: طرح‌ها و برنامه‌های منابع طبیعی در شهرستان تنگستان پشتیبانی لازم را خواهیم داشت و در همین راستا اعتبارات خوبی برای پروژه‌های این مجموعه در سال جاری اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی صبح پنج شنبه در نشست با مدیرکل منابع‌طبیعی استان و رئیس دفتر بیابان‌زدایی منابع‌طبیعی کشور اظهار داشت: در حوزه منابع طبیعی هر اقدامی که صورت بگیرد، یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خواهد بود و با پیگیری‌هایی که انجام شده، گام‌های خوبی در دولت جدید در شهرستان تنگستان برداشته شده است.

فرماندار تنگستان بیان کرد: تنگستان یک بافت هفتاد درصد روستایی دارد و مناطق بیابانی زیادی نیز داشته و این مهم فرصت مناسبی برای اقدامات و طرح‌های منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم از طرح‌ها و برنامه‌های منابع طبیعی در شهرستان پشتیبانی لازم را داشته باشیم و در همین راستا اعتبارات خوبی برای پروژه‌های این مجموعه در این یک سال گذشته اختصاص دادیم که نسبت به گذشته افزایش چند برابری داشته است.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه اقداماتی که منابع طبیعی در حوزه بیابان‌زدایی انجام می‌دهد، به حفظ اقلیم موجود نیز کمک خواهد کرد، تصریح کرد: منابع طبیعی از پایه‌های اولیه و اصلی توسعه در روستاها و حاشیه روستاها به شمار می‌رود و همه‌ی ابعاد توسعه شامل ایجاد زیرساخت‌های عمرانی نیست و همین نگه‌داری از اقلیم منطقه در توسعه آن منطقه کمک خواهد کرد.

لطفی ضمن اشاره به وجود دو پارک جنگلی بکر و مناسب در روستاهای بنه‌گز و علی‌آباد در دو بخش مرکزی و دلوار شهرستان افزود: این دو پارک جنگلی، مکان خیلی خوبی برای طرح‌ها و برنامه‌های اجتماعی، گردشگری و حتی سرمایه‌گذاری است، ما نیز آمادگی واگذاری این دو پارک به سرمایه‌گذار را داریم.

وی یادآور شد: نیاز داریم با یک کار مشترک بین منابع طبیعی شهرستان، استان و کشور، مشکل ساختمان اداری این مجموعه را مرتفع کنیم تا کارکنان آن بتوانند بهتر خدمات‌رسانی لازم را داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر