پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس سلامت علوم پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۱۲۵۷۳۹
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: کارشناس سلامت میان‌سالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با غربالگری و تشخیص به‌موقع سرطان سینه می‌توان به درمان سریع و به‌هنگام این بیماری کمک کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، لیلا تقربی صبح روز چهارشنبه ۴ آبان در همایش هفته سلامت بانوان با بیان اینکه خدمات مامایی و تشخیص زودهنگام سرطان‌های شایع زنان در همه مراکز خدمات جامع سلامت استان انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از بیماری‌های شایع زنان سرطان سینه است و در سال گذشته متأسفانه ۶۳ نفر از بانوان هم استانی با این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی ضمن دعوت از بانوان هم استانی برای دریافت خدمات مامایی گفت: با غربالگری و تشخیص به‌موقع سرطان سینه می‌توان به درمان سریع و به‌هنگام این بیماری کمک کرد و شاهد کاهش آمار فوت به‌این‌علت باشیم.

هدی دشتی مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با توجه به اسناد بالادستی تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۴ است و بر اساس اصل ۲۱ قانون اساس دولت موظف است حقوق بانوان را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین کند.

این همایش با همکاری معاونت بهداشت و دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه و با هماهنگی دفتر بانوان و خانواده استانداری با موضوع هفته ملی سلامت بانوان برگزار شد.

در این نشست مباحثی با عناوین سلامت زنان و سبک زندگی (ناباروری) به‌همت دکتر انارکی مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده، سلامت زنان سلامت خانواده و جوانی جمعیت با ارائه دکتر احمدزاده رئیس گروه جوانی جمعیت، پوکی استخوان از سوی دکتر حاجیونی، مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر و عوارض سقط‌جنین بر سلامت زنان و آشنایی با مرکز نَفَس به همت دکتر رضایی پزشک فوکال پوینت مرکز مردمی نفس ارائه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر