چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
واکنش معاون استاندار به آتش‌سوزی بزرگ ترین اسکله صیادی کشور:
فکرشهر: باستی با اشاره به اینکه از شش هزار شناور موجود در استان بوشهر کمتر از ۳۰ شناور بیمه هستند، تصریح کرد: در حادثه آتش سوزی اخیر در بندر دیر به عنوان بزرگترین اسکله صیادی کشور، ۱۸ شناور به طور...
کد خبر: ۱۲۶۸۰
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بیمه همه شناورهای در تردد در آب های استان بوشهر الزامی است و هیچ شناوری بدون بیمه، اجازه تردد در آب های این استان را ندارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیدمحمدحسن باستی صبح دوشنبه در نشست مدیریت بحران استان بوشهر با عنوان "ایمنی اسکله‌ها و شناورهای صیادی و تجاری"، اظهار داشت: نباید منتظر اتفاق بمانیم و سپس برای تکرار نشدن آن، در آینده تصمیم‌گیری کنیم.

\n\n

وی با بیان اینکه اگر قبلا پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته بود، امروز شاهد اتفاقات کمتری برای شناورها و اسکله‌ها بودیم، افزود: با توجه به ظرفیت بالای فعالیت دریانوردی تجاری و صیادی در استان، اسکله‌های متعددی در شهرها و روستاهای ساحلی ما وجود دارد که باید مخاطرات ناشی از آن، پیش بینی و چاره اندیشی شود.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با انتقاد از نبود تدابیر کافی در زمینه ایمنی اسکله‌ها و شناورها در استان تصریح کرد: چرا باید بیمه اجباری شناورها در گذشته به بیمه اختیاری تبدیل شود در صورتی‌که این حوزه نیاز جدی به بیمه دارد.

\n\n

هیچ شناوری بدون بیمه حق تردد در آب‌های این استان را ندارد

\n\n

باستی با اشاره به اینکه در حال حاضر، ما پروژه‌های عمرانی استان که از مخاطرات کمتری نسبت به شناورها برخوردار هستند را بیمه کرده‌ایم، ادامه داد: از این تاریخ به بعد همه شناورهای صیادی و تجاری استان بوشهر باید الزاما بیمه شوند و هیچ شناوری بدون بیمه حق تردد در آب‌های این استان را ندارد.

\n\n

وی بیان کرد: یک کمیته متشکل از نمایندگان ادارات کل بنادر و دریانوردی، شیلات، مدیریت بحران و هال احمر استان، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و فرمانداری هر شهرستان، تشکیل شده، اسکله‌های شهرستان‌ها را از لحاظ ضوابط ایمنی کنترل کرده و گزارشی از وضعیت رعایت ایمنی در اسکله‌ها را ظرف مدت ۲۰ روز آینده برای ارائه در نشست بعدی مدیریت بحران استان، آماده کنند.

\n\n

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: فاکتورهای استاندارد ایمنی شناورها، وضعیت ایمنی آنان در حالت کشیک، وجود کپسول آتش نشانی در هر شناور و وجود یک فرد آموزش دیده در هر شناور برای کنترل سریع حادثه در زمان استراحت شناور، به طور خاص توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بررسی شود.

\n\n

آسیب شناسی اسکله ها و برگزاری مانور اطفای حریق در شهرستان های استان

\n\n

باستی ادامه داد: در حال حاضر هفت شهر بندری استان دارای شبکه رینگی اطفای حریق ثابت و مانیتورینگ هستند. اداره کل بنادر و دریانوردی استان، یک برنامه زمان بندی برای نصب این شبکه ها در سه شهر بندری دیگر استان ارائه داده و با هماهنگی فرمانداری‌ها، در هر شهرستان، مانور اطفای حریق را برگزار کرده و میزان آمادگی این شبکه ها را بسنجند.

\n\n

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی اسکله‌ها از لحاظ ضوابط ایمنی، گفت: ظرف مدت ۲۰ روز آینده نقاط آسیب‌پذیر اسکله‌ها توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان، مشخص شود تا بر اساس اولویت‌بندی، برای تامین اعتبار برطرف کردن این نقاط در اسکله‌ها تصمیم‌گیری شود.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، آموزش ایمنی اسکله‌ها و شناورها را برای پرسنل، خدمه و مسئولان نگهداری از شناورها را الزامی دانست و اظهار داشت: ادارات کل شیلات و بنادر و دریانوردی استان، مکانیزم آموزش ایمنی را فراهم و اجرای دورهای آموزشی اجباری برای پرسنل شناورها و اسکله ها را در دستور کار خود قرار دهند.

\n\n

آتش سوزی در اسکله دیر حادثه غیرمترقبه نبود/دولت اجازه کمک ندارد

\n\n

باستی با اشاره به اینکه از شش هزار شناور موجود در استان بوشهر کمتر از ۳۰ شناور بیمه هستند، تصریح کرد: در حادثه آتش سوزی اخیر در بندر دیر به عنوان بزرگترین اسکله صیادی کشور، ۱۸ شناور به طور کامل در آتش سوختند اما هیچکدام بیمه نبودند و چون این اتفاق جزو بلایای غیرمترقبه محسوب نمی‌شود و از جمله حوادث قابل پیش بینی است، دولت نمی‌تواند هیچ کمکی به صاحبان شناورها داشته باشد.

\n\n

وی گفت: با توجه به وجود شناورهای زیاد در شهرستان‌های گناوه و دیلم و وجود همیشگی وزش باد و گرما، این دو شهرستان باید از ایمنی و آمادگی کامل برای مواجه با حوادث احتمالی برخوردار باشند چرا که اگر حادثه‌ای در این دو بندر رخ دهد، عواقب غیرقابل جبرانی خواهد داشت.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: ایمنی اسکله‌های دو شهرستان گناوه و دیلم باید در اولویت تامین اعتبار و اجرا قرار بگیرند.

\n\n

باستی با اشاره به وضعیت غیرقابل استفاده بودن بخشی از حوضچه بندر دیر بعد از آتش سوزی اخیر، پاکسازی این بندر را ضروری دانست و تاکید کرد: ادارات کل شیلات و بنادر و دریانوردی استان، ظرف مدت یک‌هفته، برنامه مشخصی در این خصوص ارائه داده و از همه ظرفیت و امکانات خود برای حل این مشکل استفاده کنند.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر