چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۸۵۰
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از صبح فردا پنجشنبه تا اواخر روز شنبه آینده نسبت به تشدید ناپایداری جوی در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) اعلام می‎‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با این وضعیت نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب محلی، لغزندگی جاده، احتمال شکستن درختان و خسارت به سازه‎‌های سبک هشدار داده می‌‏شود.

وی بیان کرد: در این راستا توصیه می‏‌شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‎‌های احتمالی، محافظت از محصولات کشاورزی و اجتناب از صعود به ارتفاعات اندیشیده شود.

مساعدی ادامه داد: از امروز تا اوایل هفته آینده به تناوب با گذر امواج ناپایدار جو بر روی خلیج فارس و در سطح استان، در برخی از ساعت‎‌ها علاوه بر افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، وقوع رگبار پراکنده باران، رعدو برق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآور شد: از شب گذشته با آغاز فعالیت دومین سامانه بارشی پاییزه در استان بوشهر تاکنون برازجان، بوشهر، اهرم، خورموج و گناوه به ترتیب با ۲۵، ۲۱، ۱۶، ۱۳ و ۹ میلیمتر بارش بودند.

مساعدی ادامه داد: در ادامه فعالیت این سامانه از صبح فردا تا روز شنبه نسبت به بارش پراکنده باران، وزش باد، گاهی رگبار باران و رعد و برق و تندباد لحظه‌‎ای هشدار سطح زرد ( آگاهی و اقدام در صورت نیاز) اعلام  می‎‌شود.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و رگبار باران همراه با رعد و  برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی شده است.
مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت‌ها ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعت‌ها ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۱۱، مد اول ساعت ۰۸:۴۶، جزر دوم ساعت ۱۳:۴۱ و مد دوم ساعت ۲۰:۱۲ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر