پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۴۸۵
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: مشاور وزیر و مدیر جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: تاکنون در قالب جهاد آبرسانی ۱۶۰میلیارد تومان برای۴۳ روستای استان بوشهر هزینه شده است که پیش بینی شده عمده این پروژه ها تا پایان سال به بهره‎‌برداری برسند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، میثم جعفرزاده روز سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های جهاد آبرسانی استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی شده تا پایان سال نیز ۸۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اتمام فاز نخست جهاد آبرسانی در استان بوشهر هزینه شود.

وی بیان کرد: در فاز دوم نیز ۱۰۰ روستای دیگر تحت پوشش طرح جهاد آبرسانی قرار می‎‌گیرند که عمده هدف این طرح نیز پایداری آب شرب روستاهای دارای تنش آبی است.

جعفرزاده ادامه داد: در استان بوشهر شرکت آب و فاضلاب، قرارگاه امام حسن (ع) و مجموعه نیروی دریایی سپاه به عنوان دستگاه‌‎های مشارکت کننده در طرح تعامل و همکاری بسیار خوبی دارند که این رویه نویدبخش شتاب دهی به پروژه های جهاد آبرسانی استان بوشهر است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح جهاد آبرسانی اتمام تنش آبی در روستاها تا پایان دولت سیزدهم است که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

جعفرزاده ادامه داد: در قالب جهاد آبرسانی پروژهای متعددی شامل نوسازی شبکه انتقال، ایستگاه پمپاژ و مجتمع‌های آبرسانی اجرایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: این استان با سرعت قابل قبولی پروژه های جهاد آبرسانی را به پیش می برد که این مهم نویدبخش تامین آب پایدار برای روستاهای کم برخوردار است.

ابوالحسن عالی افزود: روستاهای هدف طرح به صورت عمده روستاهایی هستند که در چند سال اخیر تابستان‎‌های سخت و دشوار برای تامین آب شرب سپری کردند.

وی اظهار کرد: در استان بوشهر شمار قابل توجهی آب شیرین کن در روستاها عملیاتی شده است که با بهره برداری از آنها در کنار نوسازی شبکه انتقال وضعیت تامین آب روستاها متحول خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر