پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۸۹۰
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی آسمان این استان از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده بارانی خواهد بود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت این سامانه بارشی برای عمده نقاط استان و با میرانی مطلوب پیش بینی شده است که اطلاعات تکمیلی پیرامون آن در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

وی بیان کرد: همچنین باتوجه به الگوها، از امشب از سرعت وزش باد شمالی روی خلیج فارس کاسته می شود و تا روز چهارشنبه جوی آرام روی استان و خلیج فارس حاکم خواهد بود.

مساعدی یادآورشد: دمای هوا نیز طی این مدت در اغلب نقاط کاهش نسبی خواهد داشت.

وی افزود: با نفوذ سامانه جدید از اواخر وقت چهارشنبه ناپایداری هایی به شکل افزایش ابرناکی و بارش پراکنده باران در پایان هفته پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان صاف همراه با غبار محلی، بر روی دریا وزش باد و در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و طی امروز روی دریا در مناطق مرکزی و جنوبی ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر، در مناطق مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۵۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۵۰، مد دوم ساعت ۱۶:۲۰ و جزر دوم ساعت ۲۳:۳۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر