پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: «نصب مجسمه کوروش در خلیج فارس‌» ادعای عجیبی است که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، در این خصوص مطلب زیر در شبکه های موبایلی دست به دست می شود:\n\n«صبح امروز تندیس کوروش کبیر به اهتمام نیروی دریایی ارتش در خلیج فارس و تنگه هرمز بروی پایه بتنی و در سطح آب نصب شد تا اقتدار و عظمت ایران و همچنین مالکیت نام فارسی آن برخلیج همیشه نیلگون فارس به کشتی‌های بین‌المللی که وارد این گستره آبی می‌شوند گوشزد گردد تا هیچگاه نام ایران و ایرانی را از خاطر نبرند».
کد خبر: ۱۳۰۷۹
جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: «نصب مجسمه کوروش در خلیج فارس‌» ادعای عجیبی است که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از فارس، در این خصوص مطلب زیر در شبکه های موبایلی دست به دست می شود:

\n\n

«صبح امروز تندیس کوروش کبیر به اهتمام نیروی دریایی ارتش در خلیج فارس و تنگه هرمز بروی پایه بتنی و در سطح آب نصب شد تا اقتدار و عظمت ایران و همچنین مالکیت نام فارسی آن برخلیج همیشه نیلگون فارس به کشتی‌های بین‌المللی که وارد این گستره آبی می‌شوند گوشزد گردد تا هیچگاه نام ایران و ایرانی را از خاطر نبرند».

\n\n

همراه با این مطلب تصاویر زیر نیز منتشر شده است:

\n\n

\n\n

\n\n

مطلب فوق از سوی هیچ یک از منابع خبری نقل و تأیید نشده است؛ ضمن اینکه خبرهای مربوط به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید از سوی مسئولان ذیربط نقل و تأیید شود که تاکنون مطلب فوق از سوی هیچ یک از مسئولان مرتبط مطرح نشده است.

\n\n

همچنین طبق نظر محمد علی امینی‌فر، طراح و مجسمه‌ساز ساکن جزیره کیش، 3 مجسمه که از سوی 3 مجسمه ساز و طراح ایرانی طراحی و ساخته شده و شامل طرح هایی با اشکال انسانی و از جنس فایبرگلاس هستند سال گذشته با هدف حفاظت از کلونی‌های مرجانی و به همت سازمان محیط زیست در زیر دریا و در مسیر گردشگری غواصی نصب شدند.

\n\n

وی درباره شکل این مجسمه ها عنوان کرد که این مجسمه‌ها با نگاهی به موضوعات مختلف فرهنگی چون انسان و نادانی، تبیض نژادی و خلیج فارس ساخته شدند همان طور که پیشتر در سال 91، سه مجسمه با طرح های صیاد در حال صید، تمثالی از طبیعت و دلفین و کره زمین در زیر آب نصب شده بود.

\n\n

بر همین اساس می توان نتیجه گرفت:

\n\n

1- عملیات نصب مجسمه ها به همت سازمان محیط زیست انجام گرفته نه ارتش جمهوری اسلامی.

\n\n

2- هدف حفاظت از طراحی و ساخت این آثار حفاظت از کلونی‌های مرجانی بوده نه برای نشان دادن اقتدار و عظمت ایران در آب‌های خلیج فارس.

\n\n

3- مجسمه ها روی سطح آب قرار نگرفته‌اند بلکه در زیر آب نصب شدند.

\n\n

4- هیچ کدام یک از مجسمه ها تندیس کوروش کبیر نیستند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر