پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۸۶۹
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهرگفت: شهرستان دیر از توابع این استان در حوزه مسکن رشد مناسبی نداشته و نیازمند رسیدگی بیشتری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علیرضا مقدم روز جمعه در آئین تودیع و معارفه رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دیر افزود: با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر و تامین زمین مورد نظر طرح‌های هادی در روستاها قابل بازنگری است.

وی اضافه کرد: در روستاهای بدون دهیاری زیر ۲۰ خانوار با تعیین حدود از طرف بنیاد مسکن طرح های هادی اجرا می‌شود.

مقدم افزود: بنیاد مسکن این آمادگی را دارد که معابر روستاهای دارای دهیاری و متقاضی را با انتخاب پیمانکار و تفاهم‌نامه با تامین قیر رایگان آسفالت کند و دهیاری ها هزینه بخشی از آسفالت روستا را پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: براساس وعده استاندار بوشهر تا پایان سالجاری اعتبار طرح هادی ۱۰۰ روستا در استان تامین می شود.

مقدم با اشاره به مبادله تفاهم‌نامه ۱۰۰ میلیارد تومان در روستاهای محروم گفت: این اعتبار در شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر با هدف ایجاد دیوار حفاظتی برای کاهش خطر سیلاب و آسفالت روستاهای کم برخوردار هزینه می‌شود، اما هنوز این اعتبار توزیع نشده است.

فرماندار شهرستان دیر گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل پروژه ۶۸ واحدی مسکن اما مردم هنوز صاحب خانه نشده‌اند و انتظار دارند که در روند تکمیل و تحویل این پروژه تسریع شود.

یونس باربرز افزود: با تلاش صورت گرفته ۹۵ درصد مشکل اراضی مردم روستاهای دیر بر طرف شده است.

وی اظهار کرد: طرح اضطرار کمک خوبی برای رفع مشکلات مردم است و می‌توان از این طرح برای رفع مشکلات روستاهای زیر ۲۰ خانوار استفاده کرد، تا اختلافات ملکی مردم رفع شود.

فرماندار دیر گفت: برای توسعه و پیشرفت شهرستان دیر مسئولان باید انرژی مضاعفی خرج کنند، زیرا شهرستان در حوزه مسکن رشد چندانی نداشته است.

در این آئین غلامرضا بهمنی بعنوان سرپرست بنیاد مسکن شهرستان دیر معرفی و از خدمات سید هادی معراجی تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر