جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۲۷۱
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر از برطرف شدن مشکل چندین ساله مردم عسلویه در خصوص هفت هزار و ۴۲۹ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مهدی مهر انگیز بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با حضور مشاور عالی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مسؤلین، رؤسای ادارات، شوراها و شهرداران شهرستان عسلویه گفت: از تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه این است که مسئولین باید برای مردم کار کنند، پشت میز نشستن کار مردم انجام نمی‌شود مسؤلین باید در بین مردم حضور داشته باشند و از نزدیک مشکلات مردم را پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: مسئله مشکل اراضی مردم استان بوشهر آنقدر برای رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مهم بود که ظرف سه ماه دو بار به استان بوشهر سفر کردند.

وی گفت: در گذشته بر اساس یک رأی هفت هزار و ۴۲۹ هکتار از اراضی شهرستان عسلویه که ۱۸ روستا را در بر می‌گیرد را موات اعلام کرده‌اند زمین‌های که متعلق به مردم بوده و نسل به نسل در این زمین‌ها کشاورزی، دامداری و سکونت داشته‌اند.

وی ادامه داد: یک علت که شاید چندین دهه مردم عسلویه با این مشکل مواجه بودند عدم ورود دادگستری، سازمان ثبت اسناد و املاک استان و کشور به این موضوع بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: مطالبه گری مردم، شوراها، امامان جمعه اهل سنت و شیعه، فرماندار شهرستان به این موضوع بنا به تشکیل این جلسات شد تا مشکل مردم مرتفع شود و در سفر آتی رئیس قوه قضائیه به استان هم بر حل مشکلات اراضی مردم استان بوشهر تأکید و تصمیم گیری خواهد شد

وی گفت: ابتدای هفته آینده یک کارگروه با ریاست مشاور عالی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با حضور مدیر کل منابع طبیعی، مدیر کل ثبت و اسناد استان، کارشناسان، رئیس دادگستری و دادستان عسلویه در مرکز استان برگزار خواهد شد و مستندات و نقشه‌ها را اینجانب به مرکز کشور خواهم برد و ان شاء الله این رأی را به نفع مردم اصلاح خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر