چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۱۰۴
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: آب‌های حاصل از بارندگی در استان بوشهر ذخیره‌سازی شود تا برای رفع مشکلات کم‌آبی تابستان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت ماه مبارک رجب و تبریک میلاد امام محمد باقر (ع)، اظهار داشت: باید در راستای تبیین و تشریح سیره این امام همام تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

وی خواستار بهره‌گیری مناسب از برکات ماه رجب شد و بیان کرد: از مهمترین اقدامات در این ماه باید ترویج سیره زندگی ائمه معصومین و آشنایی نوجوانان و جوانان با زندگی و شرایط زمان زندگی آنان باشد.

وی به بارش باران در سطح استان طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: در هفته‌های اخیر چندین سامانه بارشی وارد استان شده و شاهد بارش های خوبی در نقاط مختلف استان بوده‌ایم.

امام جمعه موقت بوشهر کمبود آب شرب را یکی از مشکلات مهم در استان عنوان کرد و ادامه داد: باید برنامه‌ریزی و اقدام‌ها به گونه‌ای باشد که از این بارش‌ها به خوبی استفاده شود.

وی تقویت سفره‌های زیرزمینی را یکی از مهمترین اقدامات برای بهبود وضعیت تامین آب در استان دانست و اضافه کرد:‌ب اید روان‌آب‌های استان ذخیره‌سازی و استفاده شوند و شاهد اجرای طرح‌های آبخیزداریو تکمیل سدهای استان باشیم.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه باران رحمت الهی است و باید بهترین استفاده از آن صورت گیرد افزود: باید آب باران ذخیره‌سازی شود و برای رفع مشکلات کم‌آبی در تابستان مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در جای دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین سازمان ضد تروریستی در جهان است.

وی سپاه را محل تربیت نیروهای انقلابی و الگوی نیروهای مومن جهان توصیف کرد و گفت: این تحریم‌ها اقدام جدید و تازه‌ای نیست و اروپا برای انحراف افکار عمومی در قبال مشکلات خود پس از جنگ اوکراین به این اقدام دست زده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخی متناسب به این تهدیدها خواهد داد افزود: نیروی مقتدر سپاه همواره هدف تیغ تحریم و دشمنی بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر