پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیّر خبر داد:
کد خبر: ۱۳۲۲۲۵
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: ۱۵۵ نفر از مادران باردار و کودکان دارای سوءتغذیه در این شهرستان سبد غذایی دریافت کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، عباس آدمیت یکشنبه ۲ بهمن اظهار کرد: تولد کودک سالم و حفظ سلامت مادر در دوران بارداری و شیردهی و همچنین توجه به نحوه تغذیه کودکان زیر پنج سال از الزامات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی افزود: طی سال گذشته و شش‌ماهه ابتدای سال جاری ۴۶۵ سبد غذایی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در قالب طرح حمایتی به کودکان و مادران دارای سوءتغذیه با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان دیّر توزیع شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: این سبد غذایی به‌صورت ماهانه و شامل اقلامی از قبیل برنج، تن ماهی، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، ماکارونی و حبوبات است.

آدمیت نسب گفت: این شبکه بهداشت و درمان در راستای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعداد ۹۲ کودک زیر پنج سال دارای اختلال رشد و ۴۷ مادر باردار دیگر نیز که دارای سوءتغذیه با وضعیت اقتصادی پایین هستند برای دریافت سبد غذایی شناسایی و به کمیته امداد معرفی کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی بوشهر، وی افزود: پایش وضعیت بهبود این کودکان در پایان دوره ۶ ماهه انجام می‌شود و چنانچه کودک به رشد مطلوب رسیده باشد از چرخه حمایتی خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر تصریح کرد: ویزیت رایگان متخصص اطفال و زنان و مشاوره تغذیه نیز از جمله اقدامات انجام‌شده برای کودکان و مادران باردار دارای سوءتغذیه است که به‌طور ویژه در شهرستان دیّر دنبال می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر