پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: پرسش مهر روحیه پرسشگری، خلاقیت و نقادی دانش آموزان را تقویت و پویا می کند.\n\nبه گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان طرح پرسش مهر 15 افزود: جوانان مهمترین فرصت و ثروت برای جامعه اند و برای پویایی آنان باید سرمایه گذاری کرد.\n\nوی تصریح کرد: دانش آموزان باید بیاموزند چگونه در بخشهای مختلف جامعه فعالیت کنند و پرسش مهر بهترین فرصت برای بیان دیدگاه ها و نظرات دانش آموزان است.
کد خبر: ۱۳۳۰۸
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: پرسش مهر روحیه پرسشگری، خلاقیت و نقادی دانش آموزان را تقویت و پویا می کند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان طرح پرسش مهر 15 افزود: جوانان مهمترین فرصت و ثروت برای جامعه اند و برای پویایی آنان باید سرمایه گذاری کرد.

\n\n

وی تصریح کرد: دانش آموزان باید بیاموزند چگونه در بخشهای مختلف جامعه فعالیت کنند و پرسش مهر بهترین فرصت برای بیان دیدگاه ها و نظرات دانش آموزان است.

\n\n

حقیقی پرداختن به مساله آب در پرسش مهر 15 را بیانگر اهمیت این موضوع دانست و اظهار کرد: آب ثروت و پس اندازی است که اگر حافظ آن نباشیم از بین می رود و برگشت پذیر نخواهد بود.

\n\n

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی های پی در پی استفاده از روشهای سنتی در بخش کشاورزی پاسخگو نیست و باید شیوه های مصرف را تغییر داد.

\n\n

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: طی دو سال آبی گذشته بارندگی در استان بوشهر به میزان 139 میلی متر کاهش داشته است.

\n\n

وی یادآور شد: امروز پرداختن به مساله آب یکی از اولویتهای اصلی دولت به شمار می رود و تنها با مدیریت می توانیم این مشکل را حل کنیم.

\n\n

مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر نیز گفت: نسل فعلی مقصرترین نسل در رابطه با مسایل زیست محیطی به خصوص آب است.

\n\n

شاپور رجایی افزود: امروز بسیاری از فناوری ها به وجود آمده ولی چون فرهنگ استفاده از این تکنولوژی به وجود نیامده باعث شده بسیاری از منابع را از دست بدهیم.

\n\n

وی تصریح کرد: رفتار غلط نسل فعلی باعث شده بسیاری از منابع امروز یا خشک شود و یا در شرف خشکیدگی قرار گیرد.

\n\n

رجایی اضافه کرد: امروز احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از سیاستهای شورای عالی آب است که به این وسیله باید افت آبهای زیرزمینی را متوقف کرد.

\n\n

وی بر تغییر شیوه های آبیاری در کشاورزی تاکید کرد و گفت: با استفاده از سیستم های نوین آبیاری به محصول بیشتر و باکیفیت تر و به ارزش افزوده بیشتری می رسیم. 

\n\n

رجایی با تاکید بر بهره وری فیزیکی از آب گفت: با وجود دریا در استان بوشهر باید از دانش شیرین سازی و نمک زدایی آب دریا به عنوان منبعی بیکران برای نسل آینده استفاده کرد.

\n\n

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر نیز گفت: اهمیت و ارزش آب در بسیاری از متون دینی و فرهنگی بیان و تاکید شده است.

\n\n

به گزارش ایرنا، ناصر کرمی با اشاره به مطرح شدن بحث آب در پرسش مهر 15 افزود: طرح به موقع این پرسش، نظر دانش آموزان، فرهنگیان و بسیاری از خانواده را متوجه بحران آب کرد.

\n\n

وی ادامه داد: وضعیت فعلی کشور در زمینه ی آب، نگران کننده و نیازمند فرهنگ سازی برای مصرف بهینه است.

\n\n

کرمی توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، تحقق سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور، برنامه توسعه پنج ساله و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان محور برنامه های خود در این مسوولیت عنوان کرد.

\n\n

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تلاش ویژه برای ارتقای منزلت و جایگاه رفیع معلمی در سطح استان بوشهر خبر داد و افزود: حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش نیازمند یک عزم ملی است و امیدواریم شاهد تحقق این مهم باشیم.

\n\n

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: از ظرفیت دانش آموزان بوشهری برای غلبه بر بحران کم آبی استان باید استفاده شود.

\n\n

سیروس فتحی افزود: 21هزار و 390 نفر از دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده های آنان در استان بوشهر در فراخوان پرسش مهر 15 استان بوشهر در 11 رشته شرکت کردند.

\n\n

وی تصریح کرد: دانش آموزان بهترین سفیران اطلاع رسانی برای تبیین فرهنگی صرفه جویی و استفاده بهینه از آب در بین خانواده ها هستند.

\n\n

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از بین 197 مقام برتر کشور شش مقام آن به شرکت کنندگان استان بوشهر اختصاص یافت.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر