پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: فکرشهر: وکیل محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران از شکایت رسمی او از اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به اتهام "افترا و نشر اکاذیب" خبر داده است...
کد خبر: ۱۳۳۲۰
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: وکیل محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران از شکایت رسمی او از اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به اتهام "افترا و نشر اکاذیب" خبر داده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عادل حیدری، وکیل آقای احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با "پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم" آقای جهانگیری را متهم کرده است که "در سال های اخیر با هدف تخریب باورهای مردم و تشویش در اذهان عمومی، اقدام به طرح اتهامات بی‌اساس علیه دولت قبل" کرده است.

\n\n

ساعاتی بعد از اعلام این خبر دفتر معاون اول رئیس جمهوری ایران از طرح شکایت آقای احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی استقبال کرد و گفت "مستندات تخلفات و سوء مدیریت‌های" آقای احمدی‌نژاد را در اختیار مراجع قضایی خواهد گذاشت.

\n\n

آقای جهانگیری از جمله مقام‌های ارشد دولت حسن روحانی است که تا کنون بارها از عملکرد دولت‌های نهم و دهم به ریاست آقای احمدی‌نژاد انتقاد کرده است.

\n\n

از جمله اوایل زمستان سال گذشته آقای جهانگیری گفت در دولت قبلی، ۲۲ میلیارد دلار از درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت در طول چند ماه به دبی و استانبول منتقل شده است.

\n\n

او همچنین از منتقدان جدی عملکرد دولت سابق در زمینه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

\n\n

هشدار درباره شکایت‌های بیشتر

\n\n

وکیل آقای احمدی‌نژاد امروز گفت که "حجم وسیع افتراهای زده‌شده از یک سو و تداوم این رفتارهای ناهنجار از سوی دیگر... برخی تبعات سوء را برای مردم و نظام اسلامی به دنبال داشته است".

\n\n

به گفته آقای حیدری "به همین منظور شکایتی مبنی بر افترا و نشر اکاذیب علیه آقای اسحاق جهانگیری که بیشترین اتهامات را به دولت های نهم و دهم وارد کرده است، تنظیم و تسلیم دستگاه قضایی گردید که امیدواریم در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد".

\n\n

او شکایت علیه آقای جهانگیری را "اولین اقدام در مواجهه قانونی با تبلیغات مسموم و اتهام زنی های ناحق علیه دولت قبل" خوانده و هشدار داده است که آخرین اقدام نخواهد بود و "علیه دیگر افترا زنندگان، در هر موقعیتی که باشند، اقامه دعوی خواهد شد".

\n\n

استقبال دفتر جهانگیری از شکایت احمدی‌نژاد

\n\n

به نوشته ی ایرنا، در پی اظهارات وکیل رییس‌جمهور سابق مبنی بر شکایت محمود احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، دفتر معاون اول اعلام کرد:

\n\n

«از طرح شکایت آقای احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی استقبال نموده و مستندات تخلفات و سوءمدیریت‌های آقای احمدی‌نژاد را به مرجع قضایی تسلیم خواهیم کرد.»

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر