پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: درج خبری پیرامون وضعیت آب شهر برازجان و صحبت های مدیر آب و فاضلاب شهرستان دشتستان مبنی بر استفاده ی شهرداری برازجان از آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری، واکنش مسئولین این سازمان را در پی داشت...
کد خبر: ۱۳۳۲۳
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۴

فکرشهر: درج خبری پیرامون وضعیت آب شهر برازجان و صحبت های مدیر آب و فاضلاب شهرستان دشتستان مبنی بر استفاده ی شهرداری برازجان از آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری، واکنش مسئولین این سازمان را در پی داشت.

\n\n

در جوابیه ای که پیرامون این موضوع برای فکرشهر ارسال شده، آمده است:

\n\n

در تاریخ 25 تیرماه سال جاری مصاحبه ای از سوی سایت فکرشهر با جناب آقای بردستانی، رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان دشتستان منتشر گردیده مبنی بر این که شهرداری برازجان تقریبا تمام فضای سبز خود را با آب شرب آبیاری می نماید و لازم است آب شرب از آب فضای سبز جدا شود. لذا ضروری به نظر می رسد جناب آقای بردستانی پیش از مصاحبه ابتدا اطلاعات آماری دقیق را از سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری برازجان جویا می شد و آنگاه نسبت به اعلام آن در مصاحبه اخیر اقدام می نمود.

\n\n

توجه شما را به نکاتی پیرامون طرح جداسازی آب شرب از آب خام جلب می نمایم:

\n\n

طرح مطالاتی آبرسانی و آبیاری فضای سبز برازجان ( جداسازی آب شرب از آب خام ) در سالل 1385 توسط شرکت مهندسین مشاور طرح افرا آغاز و پس ار تصویب در سال 1386، عملیات اجرایی آن در سال 1388 آغاز گردید. نمونه این مهم اجرای سیستم آبیاری قطره ای در حاشیه پیاده روها، بلوارها و حاشیه مسیل های فصلی می باشد که در سال های گذشته آغاز و هنوز نیز ادامه دارد بگونه ای که طول شبکه ی آبیاری حدود 120 کیلومتر می باشد.

\n\n

پروژه مذکور از جمله تلاش هایی است که در جهت تعدیل شرایط بحران آب، بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش سهم مصرف آب فضای سبز از بخش آب تصفیه شده شهرها و کاهش هزینه های مرتبط می باشد.

\n\n

لازم به ذکر است این سازمان با دارا بودن 18 حلقه چاه که همگی دارای مجوز می باشند فضای سبز شهر اعم از بلوارها، میادین، رفیوژها، پارک ها و فضای سبز حاشیه ای را آبیاری می نماید و حدود 1 درصد از کل متراژ فضای سبز شهر برازجان با آب شرب آبیاری می گردد که با تامین اعتبار مالی، در آینده نزدیک همین یک درصد نیز به صورت کامل برطرف و توسط آب خام آبیاری می گردد.

\n\n

پروژه جداسازی آب شرب از آب خام بصورت کاملا تخصصی و توسط گروه های مختلف کارشناسی در تخصص های مرتبط شامل تامین آب، آبیاری، فضای سبز و گونه های گیاهی، خاکشناسی و هیدرولیک انجام گردیده است.

\n\n

با تشکر
\nمحمدعلی عباسی عطیبه - مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری برازجان

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر