پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۳۲۴۱
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر گفت: در هفته تربیت اسلامی کاشت نهال به منظور پاسداری و حفظ منابع طبیعی در مدارس و اردوگاه های استان بوشهر تا ۱۵اسفند انجام می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، علی موحدی روز دوشنبه ۸ اسفند در تورخبری آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در آستانه سالروز تاسیس امور تربیتی به دست معماران بزرگ تعلیم و تربیت،یاد همه شهدای تعلیم و تربیت را گرامی می‌داریم.

وی گفت: نیاز ضروری کشور به فضای سبز و ایجاد جنگل ها ایجاب می شود آموزش و پرورش بخشی از کار را برعهده گیرد که در اردوگاه های دانش آموزی با ایجاد فضای سبز و درخت کاری صورت پذیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: طی انعقاد تفاهم نامه ای بین آموزش پرورش استان بوشهر و منابع طبیعی،سهم استان بوشهر را در ایجاد فضای سبز بیشتر می کنیم.

موحدی ضمن کاشت درخت نخل در اردوگاه امام خمینی (ره) بوشهر عنوان کرد: پویش مردمی ایران سرسبز، فرصتی است تا با حضور اقشار مختلف مردم و گروه‌های جهادی، پوشش گیاهی در کشور احیاء و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین جامعه نهادینه و ترویج داده شود.

مدارس در مسیر تراز انقلاب اسلامی 

موحدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر در عملی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور پیشرو است و طرح دانش آموزش تراز انقلابی در استان بوشهر به نحو صحیح در حال اجرا است که این طرح در استان بوشهر کلید خورد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: طرح مربیان پرورشی تراز انقلاب یکی از گام های بلند آموزش و پرورش است که با معرفی مربیان انقلابی در ارتقاء جایگاه مدارس استان بوشهر نقش بزرگی خواهد داشت.

عیدی به دانش آموزان کنکوری استان بوشهر

موحدی تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید با برقراری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر،کلاس های کنکور برای دانش آموزان استان بوشهر با اولویت مناطق محروم رایگان خواهد بود.

وی درباره جزئیات کلاس های کنکور رایگان گفت: دبیران و اساتید کلاس های کنکوری بالغ بر ۹۰درصد بومی هستند که آموزش های لازم به آن ها داده می شود و در مواردی که اساتید مرکز کارکرد بهتری داشته باشند از آن ها استفاده می شود.

موحدی درباره سابقه کنکوری استان بوشهر گفت: در سال گذشته و با میانگین رشته های مختلف جایگاه پانزدهم کشور در حوزه رتبه آوری کنکور را کسب کردیم که شرایط سختی بر دانش آموزان حاکم بود اما امید داریم این جایگاه امسال ارتقاء پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح کرد: ایجاد کارگروه تخصصی کنکور در استان بوشهر برای ارزیابی نقشه راه کنکور استان بوشهر با همکاری اساتید دانشگاه خلیج فارس و تجارب اساتید استانی در این مسیر نقش بسزایی خواهد داشت.

موحدی گفت: قریب به ۱۱سال از شروع رتبه بندی فرهنگیان می گذرد اما در دولت مردمی آیت الله رییسی این طرح رسما آغاز شد و تا کنون احکام بالغ بر ۷۵۰۰ نفر همکاران فرهنگی صادر شده و مابقی تا ۱۰اسفند صادر می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جایگاه استان بوشهر به لحاظ رتبه بندی در کشور جایگاه خوبی است و ابلاغ شاغلین در حوزه حق التدریس را ساماندهی کردیم و از استان هایی هستیم که صدور ابلاغیه ها را به طور کامل انجام داده ایم و در جمع ۱۰ استان برتر کشور هستیم.

وی درباره اصلاحات رتبه بندی ها افزود: از فروردین ۱۴۰۲ تمامی اصلاحات لازم بر رتبه بندی های صورت گرفته انجام می شود و هر فرهنگی در جایگاه رتبه ای خود قرار می گیرد تا بتواند از مزایای آن جایگاه به نحو احسن استفاده کند.

موحدی اظهار کرد: ضمن سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان بوشهر،مدرسه استثنایی کوشا که برای دانش آموزان استثنایی با امکانات عالی ساخته شده است افتتاح می‌شود.

کمبود مشاور تحصیلی و خانواده در مدارس استان بوشهر 

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن بازدید از مرکز تخصصی مشاوره و روانشناختی مسیر زندگی به مناسبت هفته تربیت اسلامی گفت: مدارس استان بوشهر  با کمبود ۱۲۰ مشاور به خصوص در بخش مردان روبرو است که ما سعی داریم این آمار را در سال پیش رو افزایش دهیم.

زینب غلام‌پور ادامه داد: خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به دانش‌آموزان و اولیای آنان در نظرگرفته شده است که از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ در تمامی طول سال به شکل رایگان خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر