پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: این استان از لحاظ تکالیفی که برای تحقق درآمدهای استانی تعریف شده، رتبه ششم کشور را دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، رضا عوض پور ظهر سه شنبه در نخستین نشست شورای برنامه ریزی استان در سال ۹۴، اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون بودجه به موقع ابلاغ نشد، بخشی از اعتبارات استان در اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شد و ابلاغ بخش دیگری از آن که مربوط به اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون مالی است، به اواسط تیرماه رسید ضمن اینکه بخش دیگری از اعتبارات هنوز ابلاغ نشده اما به ساختار بودجه ای شهرستان ها آسیبی وارد نمی کند.
کد خبر: ۱۳۳۶۷
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: این استان از لحاظ تکالیفی که برای تحقق درآمدهای استانی تعریف شده، رتبه ششم کشور را دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رضا عوض پور ظهر سه شنبه در نخستین نشست شورای برنامه ریزی استان در سال ۹۴، اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون بودجه به موقع ابلاغ نشد، بخشی از اعتبارات استان در اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شد و ابلاغ بخش دیگری از آن که مربوط به اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون مالی است، به اواسط تیرماه رسید ضمن اینکه بخش دیگری از اعتبارات هنوز ابلاغ نشده اما به ساختار بودجه ای شهرستان ها آسیبی وارد نمی کند.

\n\n

۵۱هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات عمرانی کشور در سال جاری

\n\n

وی با بیان اینکه بودجه امسال کشور ۸۷۰هزار میلیارد تومان است، افزود: سهم استان ها از این بودجه از حیث اعتبارات هزینه ای ۱۷۴هزار میلیارد تومان، تعریف شده که سهم دستگاه های ملی، ۱۶۷.۷ هزار میلیارد تومان و سهم استان ها، ۶.۳هزار میلیارد تومان و مابقی آن در اختیار وزارتخانه ها است.

\n\n

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: از لحاظ اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، ۵۱ هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات عمرانی، حدود ۴۲هزار میلیارد تومان، سهم دستگاه های ملی و ۹هزار میلیارد تومان سهم استان ها است که در واقع ۱۷.۸درصد از اعتبارات عمرانی کشور محسوب می شود.

\n\n

رشد ۲۴ درصدی اعتبارات هزینه ای و رشد ۱۷درصدی اعتبارات عمرانی کشور

\n\n

عوض پور با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه ای کشور در سال ۹۳، ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان بوده و امسال به ۵۱هزار میلیارد تومان افزایش یافته،  اضافه کرد: این مقایسه رشد ۲۴درصدی این اعتبارات را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

\n\n

وی افزود: اعتبارات عمرانی کشور نیز از میزان ۱۴۹هزار میلیارد تومان به ۱۷۴هزار میلیارد تومان افزایش یافته که نشاندهنده رشد ۱۷ درصدی و گویای  تمرکز دولت بر تخصیص اعتبارات بیشتر در حوزه عمرانی است.

\n\n

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: همه استان ها از لحاظ اعتبارات هزینه ای و عمرانی دارای رشد متوازنی هستند که به طور میانگین از سرجمع همه منابع، ۱۰درصد را تشکیل می دهند.

\n\n

رضا عوض پور اذعان داشت: کل درآمد ۳۱ استان کشور، ۶۶.۴ هزار میلیارد تومان تعریف شده است که سهم استان بوشهر، ۲.۸ هزار میلیارد تومان است و جایگاه تعریف شده برای استان، از حیث تکالیفی که برای تحقق درآمدهای استانی تعریف شده، رتبه ششم کشور است.

\n\n

رتبه چهارم استان از لحاظ اعتبارات تملک درآمدهای سرمایه ای

\n\n

وی افزود: استان بوشهر از لحاظ تملک درآمدهای سرمایه ای نیزدر بین استان ها، رتبه چهارم کشور را با  سهم حدود ۴.۱ درصدی دارا است.

\n\n

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: در اعتبارات ماده ۱۸۰ سهم استان بوشهر، پارسال ۱.۷ هزار میلیارد تومان که این رقم در سال جدید به ۲.۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

\n\n

عوض پور، مجموع اعتبارات استان در سال جاری و از محل منابع مختلف را ۴۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: از محل مصوبات سفر هیات دولت به بوشهر در سال گذشته هم ۵۰ میلیارد تومان دیگر به سرجمع اعتبار استان افزوده خواهد شد و سرجمع اعتبارات از ۶۲۰میلیارد تومان، حداقل  به ۶۷۰ میلیارد تومان می رسد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه با قوانین مصوب شده، استان بوشهر امسال، از لحاظ دریافت عوارض آلایندگی شرایط خاصی خواهد داشت، گفت: بر اساس سهم تعریف شده استان در تفاهم نامه سفر ریاست جمهوری به بوشهر در دی ماه پارسال، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات ردیف های قانون بودجه به استان اختصاص می یابد.

\n\n

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: از محل ۲۰درصد تعهدات وزارت نفت هم ۱۰۰ میلیار تومان به استان اختصاص می یابد که با درنظر گرفتن اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی، مجموع اعتبارات استان در ابتدای سال، ۱۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر