پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۵۱۸
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: وزارت کشور روسیه روز یکشنبه ۱۳ فروردین اعلام کرد که یک وبلاگ‌نویس نظامی مشهور این کشور در انفجار بمبی در یک کافه شهر سن‌پترزبورگ کشته شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که در این انفجار، ولادلن تاتارسکی وبلاگ‌نویس نظامی جان باخت و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که یک کمیته تحقیق تعداد زخمی‌ها را ۱۹ نفر اعلام کرده است.

به غیر از جزئیات درباره فردی که در این کافه حامل یک «دستگاه انفجاری» بود، هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در بیش از یک سال گذشته، آتش‌سوزی‌ها و انفجارهای مختلفی در روسیه رخ داده که ارتباط روشنی با این جنگ نداشته‌اند.

تاتارسکی که نام اصلی او ماکسیم فومین بود، بیش از ۵۶۰ هزار دنبال‌کننده در تلگرام داشت و یکی از تاثیرگذارترین وبلاگ‌نویسان نظامی روسیه بود و از جنگ این کشور در اوکراین حمایت می‌کرد.

این وبلاگ‌نویس همچنین یکی از شرکت‌کنندگان در مراسم کرملین در سپتامبر پارسال بود که برای اعلام الحاق چهار منطقه نیمه اشغالی در اوکراین به روسیه برگزار شد.

این اقدام روسیه با مخالفت اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد مواجه شد و آن را غیرقانونی دانستند.

تاتارسکی در ویدئویی که به مناسبت این مراسم منتشر کرده بود، گفت: «ما همه را شکست خواهیم داد، همه را می‌کشیم، همه چیزهایی را که نیاز داریم می‌دزدیم. همه چیز همان‌طور که می‌خواهیم خواهد شد».

وبسایتی در سن‌پترزبورگ اعلام کرد انفجار در کافه‌ای رخ داد که زمانی متعلق به یوگنی پریگوژین، بنیانگذار شرکت خصوصی نظامی واگنر، بود. این شرکت نظامی خصوصی، برای ارتش روسیه در اوکراین می‌جنگد.

خبرگزاری روسی ریانوستی به نقل از یک «منبع آگاه» نوشت که «یک دختر» احتمالا بمب را به داخل کافه آورد. این منبع افزود: «در جعبه، مجسمه‌ای بود که هدیه به آقای تاتارسکی بود».

تاتارسکی ۴۰ ساله متولد دونباس اوکراین بود و از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، با ارائه تحلیل‌هایش درباره این جنگ، توصیه‌هایی را به‌ویژه خطاب به کسانی که برای این جنگ بسیج شده بودند، ارائه می‌کرد.

دادستان سن‌پترزبورگ از آغاز تحقیقات درباره این انفجار خبر داده است.

اگر هدف این بمبگذاری فقط این وبلاگ‌نویس نظامی بوده باشد، این دومین ترور مرتبط با جنگ اوکراین در خاک روسیه خواهد بود.

سرویس امنیت فدرال روسیه تابستان گذشته سرویس امنیتی اوکراین را متهم کرد که داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین فیلسوف نزدیک به پوتین، را در انفجار یک خودرو کشته است. اوکراین دست داشتن در آن انفجار را رد کرده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر