جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۳۱۶
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست همسایگان افغانستان گفت اعلام آمادگی کردیم تا به صورت مجازی و حضوری کمک کنیم زنان افغانستان از حق اشتغال و تحصیل محروم نشوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست ۴جانبه ایران، چین، پاکستان و روسیه گفت: ما امروز صبح در حاشیه نشست وزاری خارجه همسایه افغانستان، دور دوم نشست چهارجانبه نشست ایران، چین، پاکستان و روسیه را برگزار کردیم‌.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: نگرانی‌هایی که درباره افغانستان وجود دارد را مورد توجه قرار دادیم. این نگرانی‌ها شامل گسترش تروریسم در افغانستان، بحران‌های ناشی از تداوم تحریم‌های آمریکا و غرب علیه افغانستان و وضعیت معیشتی بسیار سخت مردم افغانستان و نتیجه نامطلوب آن یعنی افزایش فزاینده آوارگان و مهاجرین به سمت کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران است که آنها را مورد توجه قرار دادیم.

وی تاکید کرد: بحث مواد مخدر و ضرورت کنترل جدی قاچاق مواد مخدر از طریق مرزهای همسایه از جمله ایران و اشاره به مسئولیت هیات حاکمه موقت افغانستان در این رابطه به اضافه نگرانی جدی ما از محروم کردن زنان و دختران افغانستان از تحصیل از موارد مورد گفت‌وگو در این نشست بود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین آمادگی ایران برای اینکه هم به صورت حضوری هم به روش‌های مجازی بتوانیم از خلایی که در افغانستان بوجود با همکاری هیات حاکمه موقت عبور کنیم و زنان و دختران مسلمان افغانستان از این حق تحصیل و حق اشتغال محروم نباشند، اعلام شد.

وی اظهار داشت: در عین حال با توجه به این‌که در روزهای آینده نشستی در سطح نمایندگان ویژه و کارشناسان ارشد حوزه افغانستان قرار است در دوحه برگزار شود و سازمان ملل هم در این نشست ایفای نقش خواهد کرد هماهنگی‌هایی برای اتخاذ رویکرد هماهنگ‌تر کشورهای همسایه افغانستان در قبال این نشست را هم مورد توجه قرار دادیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر