پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۷۴۳
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: سه‌هزار و ۱۸۶ دانش‌آموز دختر و پسر مقاطع متوسطه اول و دوم این شهرستان تحت پوشش طرح مکمل‌یاری آهن و ویتامین دی قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر، هادی جوانبخت روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: طرح مکمل یاری آهن در تمام مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و مکمل یاری ویتامین دی در تمام مدارس متوسطه اول و دوم پسرانه و دخترانه انجام می‌شود.

وی افزود: برنامه مکمل‌یاری آهن و ویتامین دی دانش آموزان از جمله طرح‌های سلامت محوری در مدارس است که به مدت ۲ ماه تداوم دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم بیان کرد: برنامه ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان از طریق آموزش تغذیه و مکمل‌یاری آهن و ویتامین دی از راهکارهای عمده پیشگیری و کنترل کم‌خونی فقر آهن و کمبود ویتامین دی است.

وی گفت: وجود ریزمغذی‌ها از جمله آهن و ویتامین دی در برنامه غذایی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و فراهم کردن زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیلی ضروری است.

جوانبخت اظهار داشت: کمبود آهن موجب خستگی و ضعف‌، بی‌حوصلگی، بی‌تفاوتی، عدم تمرکز و افت تحصیلی و کمبود ویتامین دی موجب عملکرد نامناسب سیستم ایمنی و کاهش استحکام استخوان‌ها و عضلات می‌شود.

وی عنوان کرد:آموزش تغذیه در راستای تغذیه سالم و پیشگیری از کم‌خونی فقر آهن و آموزش اهمیت مصرف ویتامین دی در مدارس با حضور مراقبان سلامت، رابطان طرح مکمل‌یاری و کارشناسان تغذیه و انتشار محتواهای آموزشی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با کمبود این ویتامین‌ها در دانش‌آموزان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: امیدواریم اجرای این برنامه بتواند در بهبود سلامت دانش‌آموزان در دوره سنی ۱۳ تا ۱۸ سال نقش اساسی ایفا کند.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع شده و دارای هشت هزار دانش آموز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر