پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر بوشهر:
کد خبر: ۱۳۶۸۴۴
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان بوشهر کافی نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عقیل خرم‌آبادی صبح پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته با پشتیبانی دستگاه قضائی و تلاش شبانه‌روزی نهادهای مقابله‌ای ۱۲ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از انهدام ۲۶ باند کلان مواد مخدر در سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: سه هزار و ۲۳۷ نفر مرتبط با جرایم مواد مخدر دستگیر شدند.

۳۰۰ معتاد متجاهر در استان

وی مواد مخدر کشف شده را شامل تریاک، شیشه، حشیش، هروئین، گراس و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده ۷۸ طرح در سراسر استان اجرا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: ۴۷۷ نفر معتاد متجاهر با دستور قضائی جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد تعیین شده از طرف سازمان بهزیستی برای درمان تحویل شدند.

خرم‌آبادی با اشاره به اجرایی شدن طرح نوروزی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۱۹۸ نفر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۵ است و با توجه به ارزیابی‌ها ۳۰۰ معتاد متجاهر در استان بوشهر وجود دارد.

جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر

وی از جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر از نیمه اسفند تا ۳۰ فروردین خبر داد و بیان کرد: در این راستا با تعامل پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری دستگاه قضائی و بهزیستی ۴۲۴ نفر جمع‌آوری شدند که ۱۴ درصد آنها معتاد متجاهر بودند که تحویل مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از دستگیری ۱۰۶ خرده‌فروش مواد مخدر در این طرح خبر داد و افزود: این سوداگران مرگ تحویل مقامات قضائی شدند و از میان افراد جمع‌آوری شده تعدادی از مصرف‌کنندگان مواد مخدر پس از غربالگری آزاد شدند.

تخصیص اعتبار برای مراکز

خرم‌آبادی از تخصیص اعتبار برای مراکز ماده ۱۵ و تبصره ماده ۱۶ خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار به میزان یک میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان به حساب بهزیستی استان بوشهر واریز شد.

وی گفت: نیاز است در راستای انجام وظیفه قانونی و مسئولیت اجتماعی دیگر دستگاه‌های مسئول استانی به ویژه شهرداری‌ها نسبت به تأمین ۵۰ درصدی هزینه درمان معتادان اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر