پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۸۸۸
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با ایجاد دولت‌شهر در مرکز استان و انتقال اداره‌ها و نهاد‌های بوشهر به آن، ضمن تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن، مردم می‌توانند امور اداری خود را در کمترین زمان پیگیری کنند.

به گزارش فکرشهر از استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نشست با مسئولان استان بوشهر بیان کرد: توسعه اقتصاد دریامحور از اولویت‌های دولت است و با رونق گرفتن سواحل، جمعیت به سمت آن‌ها هدایت می‌شود.
 
وی با اشاره به ساخت ۲ نیروگاه اتمی جدید در بوشهر و لزوم جابجایی ساکنان روستا‌های هلیله و بندرگاه به شهر جدید، افزود: ساکنان این دو روستا با هزار و ۵۰۰ خانوار، باید به نقطه‌ای امن‌تر منتقل شوند.
 
استاندار بوشهر ادامه داد: زمین مورد نیاز را ما تامین می‌کنیم و نیروگاه اتمی نیز برای ساکنان هلیله و بندرگاه مسکن می‌سازد.
 
وی خواستار انتقال اداره‌های مرکز استان به بیرون شهر شد و گفت: اداره‌ها و نهاد‌ها باید به بیرون شهر منتقل شوند تا زندگی مردم راحت‌تر شده و مراجعه از شهرستان‌ها به اداره‌های کل و استانداری راحت‌تر شود.
 
محمدی‌زاده از برنامه‌ریزی برای ایجاد دولت‌شهر در شرق بوشهر خبر داد و گفت: ساختمان جدید استانداری نیز در این مجموعه ساخته می‌شود، که در حال طراحی هستیم و تا‌پایان امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
 
وی اضافه کرد: با انتقال تمام اداره‌ها و نهاد‌ها به دولت‌شهر و در کنار هم قرار گرفتن آن‌ها، مراجعه کنندگان در کمترین زمان می‌توانند امور اداری خود را پیگیری کنند.
 
استاندار بوشهر با اشاره به دو طرح مهم در حال اجرا در بوشهر و لزوم ساخت شهر جدید در جوار مرکز استان گفت: ۲ نیروگاه اتمی جدید در بوشهر حال ساخت است که به‌قطع جمعیت بسیار زیادی به سمت خود جذب می‌کند، همچنین با ساخت منطقه آزاد تجاری با ۲۶ هزار هکتار، صنعت و تولید رونق می‌گیرد و جمعیت زیادی جذب آن‌ها می‌شود.
 
وی عنوان کرد: باید زمین مورد نیاز را داشته باشیم تا در استقرار جمعیت جدید با مشکل مواجه نشویم.
 
محمدی‌زاده از تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در برخی شهر‌های استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۲۸ هکتار زمین به شهر‌های کلمه، سعدآباد، کنگان، دیلم و برازجان الحاق می‌شود و هزار و ۷۷۲ هکتار نیز به بوشهر ملحق می‌شود.
 
به گفته وی با الحاق این اراضی به بوشهر و ساخت منازل مسکونی جدید، شهر جدیدی با جمعیت زیاد و زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در جوار این شهر ایجاد می‌شود که جوابگوی طرح‌های جدید توسعه‌ای است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر