پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۰۰۴
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: بندر گناوه همزمان با تعطیلات عید سعید فطر با حجم زیادی از مسافران و گردشگران روبرو شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، شهرستان گناوه در استان بوشهر از مهمترین شهرهای گردشگر پذیر در جنوب کشور است که سالانه میلیون‌ها مسافر بخصوص در تعطیلات مناسبتی، آخر هفته و عید نوروز به این بندر سفر می‌کنند و از جاذبه‌های آن بهره می‌برند.

این شهر ساحلی بلحاظ دارا بودن جاذبه‌های متعدد نظیر ساحل و دریا، ارزانی سفر و اقامت، وفور کالاهای خارجی و آب و هوای مناسب در ماه‌های پایانی سال و فروردین به قطب گردشگری داخلی در کشور در چندسال اخیر تبدیل شده است.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری گناوه در تعطیلات نوروز امسال بیشترین حجم مسافر ورودی استان بوشهر را بخود اختصاص داد و نزدیک به سه میلیون و ۵۰۰ هزار هموطن اقصی نقاط کشور را در این ایام پذیرا شد.

ساحل و بازار این بندر در چند روز اخیر مقصد اصلی مسافران و گردشگران به این بندر تجاری است .

ساحل ماسه‌ای گناوه از زیباترین سواحل کشور با چشم‌اندازی بکر و دلنشین در چند روز اخیر مملو از جمعیت گردشگر و مسافر روبرو و خیابان ساحلی در دو طرف خودرو پارک و چادرهای اسکان حتی لب دریا برپا شده است،

گردشگران در مدت ماندگاری خود در این نقطه بکر به تفریح، قایق سواری و جت اسکی و اسب سواری و شنا می پردازند و از نزدیک از دریا و هوای مطبوع بهاری لذت می‌برند.

بازار تجاری این بندر نیز که از جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر و از بازارهای معروف در جنوب کشور است در تعطیلات اخیر با تعداد زیادی از گردشگران و مسافران از اقصی نقاط ایران روبرو و پر رونق شده است.

نزدیکی این بندر به کشورهای همسایه خلیج فارس موجب شده بسیاری از برندهای معروف در بازار گناوه با قیمتی مناسب در دسترس گردشگران و مسافران نوروزی قرار گیرد و خریداران فراوانی را جذب کند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت: ستاد خدمات سفر این شهرستان به منظور خدمات‌دهی مناسب به گردشگران در طول سال بخصوص تعطیلات آخر هفته و نوروز برنامه ریزی لازم را اتخاذ کرده است.

حمزه بهاگیر افزود: برنامه هایی که ستاد خدمات سفر برای نوروز امسال تدارک دیده بود، در تعطیلات چند روز اخیر اجرا می‌شود و مشکلی از جمله آب و سرویس‌های بهداشتی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: بیشترین نقاط مورد توجه گردشگران بازار و ساحل است و در چند روز اخیر همزمان با تعطیلات، مملو از هموطنان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت:باتوجه به پر شدن ظرفیت اسکان هتل‌ها کمپ گردشگری این اداره فعال شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر