پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۰۳۸
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: رئیس بنیاد مسکن گناوه گفت: طی یک سال گذشته نسبت به بازسازی ۵۷۵ واحد مسکونی سانحه دیده حوزه مسکن روستایی در قالب احداث یا تعمیر اقدام شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالرسول محمدی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) با گذشت زمان و عملکرد مناسب بنیاد مسکن، وظایف متعددی بر عهده این نهاد قرار گرفت که از مهمترین آنها می‌توان به تهیه و اجرای طرح‌های هادی، اعطای تسهیلات مسکن، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی و انجام پروژه‌های متعدد دیگر اشاره کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه با اشاره به عملکرد یک ساله این نهاد در این شهرستان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه طی یک سال گذشته نسبت به بازسازی ۵۷۵ واحد مسکونی سانحه دیده ناشی از سیل و زلزله در حوزه مسکن روستایی در قالب احداث یا تعمیر اقدام کرده است.

پرداخت تسهیلات بانکی

وی افزود: ۲۹۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب ۲۰۳ فقره برای احداث مسکن روستاییان این شهرستان در یک سال گذشته پرداخت شد و ۴۲۶ میلیارد ریال نیز در قالب ۲۱۳ فقره توسط بانک‌های عامل در حال پرداخت است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناوه بیان کرد: علاوه بر اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، تسهیلات بلاعوض یک و نیم میلیارد ریالی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب تفاهم نامه مشترک ۴۰ هزار به تعداد ۸۴ فقره توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تخصیص داده شده در حال پرداخت است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناوه ادامه داد: تسهیلات بلاعوض ۵۰۰ میلیون ریالی در قالب تفاهم نامه ۲۰ هزار از محل کمک‌های بنیاد مستضعفان به تعداد ۲۷ فقره و در قالب غیر نقدی به هر متقاضی ۲ تن میلگرد و ده تن سیمان تخصیص و پرداخت به جامعه هدف از دیگر اقدامات صورت گرفته بنیاد مسکن در حوزه مسکن است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این اداره در روستاها خاطرنشان کرد: احداث ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع چمن مصنوعی، ۴۱۸ هزار مترمربع آسفالت معابر، ۵۰ کیلومتر بهسازی معابر، ایمن سازی روستاها در برابر سیل با ایجاد سیل‌بند، صدور ۳۳۵ سند مالکیت شهری و روستایی، تهیه و بازنگری طرح هادی از جمله فعالیت‌های عمرانی این نهاد در روستاها بوده که اجرا شده است.

اقدامات در طرح ملی مسکن

محمدی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گناوه با تلاش‌های صورت گرفته احداث ۹۵ واحد مسکونی در شهر گناوه آغاز و ۸۹ قطعه زمین نیز در شهر ریگ به متقاضیان نهضت ملی واگذار شده است.

اتصال جاده ساحلی گناوه به مال خلیفه و مال قائد

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه گفت: زیرسازی، سنگ جدول و آسفالت جاده ساحلی روستای مال‌خلیفه‌ای به مساحت ۶ هزار متر مربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبار استانی با مشارکت دهیاری اجرا شده است.

وی گفت: زیرسازی و جدول‌کشی خیابان ساحلی مال‌قائد نیز به پایان رسیده و و در ۳۱ فروردین ماه سال جاری آسفالت آن نیز انجام شد تا وعده اتصال خیابان ساحلی شهر گناوه با جاده ساحلی روستاهای مال‌خلیفه‌ای و مال‌قائد عملی شده و مردم از این چشم‌انداز زیبا بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر