جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۳۷۴
سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه درباره سوریه راهی مسکو محل برگزاری این نشست شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (سه‌شنبه) ۱۹ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در نخستین نشست چهارجانبه درباره سوریه و در رأس هیأتی تهران را به مقصد مسکو پایتخت فدراسیون روسیه و محل برگزاری این نشست ترک کرد.

چهارمین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه درباره سوریه قرار است روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در شهر مسکو و با حضور وزرای خارجه چهار کشور برگزار شود. براساس اعلام قبلی سرگئی لاوروف، مولود چاووش اوغلو و فیصل المقداد وزرای خارجه روسیه، ترکیه و سوریه نیز در این نشست شرکت می‌کنند.

وزیر خارجه ایران در حاشیه این نشست هم رایزنی‌های جداگانه با همتایان خود خواهد داشت.

این سومین بار است که مسکو در ۲ ماه اخیر میزبان نشست درباره سوریه است. نخستین نشست در سطح معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه چهار کشور در ۱۴ و ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در مسکو برگزار و روز ۱۵ فروردین سرگئی لاوروف در این نشست حضور یافت و مقرر شد که وزرای خارجه نیز در مسکو گردهم بیایند. پنجم اردیبهشت ماه سالجاری نیز وزرای دفاع و مسؤولان عالی امنیتی چهار کشور در مسکو به گفت‌وگو پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر