جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۳۹۰
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که نشست چهارجانبه مسکو پیام قوی مبنی بر تمرکز ترکیه و سوریه بر راه حل سیاسی صادر کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان بامداد چهارشنبه در بدو ورود به مسکو درباره نشست چهارجانبه مسکو گفت: سال گذشته شرایط خیلی سختی در منطقه ایجاد شد و احتمال بروز درگیری نظامی در مناطق مرزی سوریه از سوی ترکیه قوت گرفت. تلاش دیپلماتیک زیادی انجام شد که مانع وقوع یک جنگ و درگیری جدید در منطقه و مرز مشترک ترکیه و سوریه شویم.

وزیر امور خارجه گفت: خوشبختانه یکی از نتایج سران آستانه در تهران، تمرکز بر راهکار سیاسی بود. ما امروز (چهارشنبه) نشست وزرای خارجه ایران، سوریه، روسیه و ترکیه را در مسکو خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان ادامه داد: امیدواریم گامهایی که پیش از این برداشته شده و نشست هایی که در سطح وزرای دفاع و کارشناسان ارشد ما برگزار شده، بتواند منجر به این شود که فردا یک پیام قوی داده شود مبنی بر تمرکز ترکیه و سوریه بر راه حل سیاسی، عقب نشینی نیروهای نظامی و خروج نیروهای اشغالگری چون امریکا از مناطق شمال سوریه و در عین حال فراهم شدن زمینه بازگشت ایمن و هر چه سریعتر آوارگان سوری به مناطق خودشان.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه با هدف شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه درباره سوریه وارد مسکو شد.

او با انتشار توئیتی نیز تأکید کرد که ابتکار عمل در دیپلماسی پویا و چندوجهی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با تکمیل روند همگرایی، چشم‌انداز پایان چالش‌های اساسی را برای کل منطقه ترسیم کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر