پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خشکسالی های پی درپی، کمبود منابع آب، گرد و غبار، گرمای هوا منجر به بروز عارضه خشکیدگی و پژمردگی خوشه خرما در نخیلات شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی افزود: کمبود منابع آب باعث شده نخیلاتی که زیر پوشش شبکه آبیاری قرار دارند در طول سال دو تا سه بار آبیاری شوند. 
کد خبر: ۱۳۸۸۳
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خشکسالی های پی درپی، کمبود منابع آب، گرد و غبار، گرمای هوا منجر به بروز عارضه خشکیدگی و پژمردگی خوشه خرما در نخیلات شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی افزود: کمبود منابع آب باعث شده نخیلاتی که زیر پوشش شبکه آبیاری قرار دارند در طول سال دو تا سه بار آبیاری شوند. 

\n\n

وی اضافه کرد: با توجه به گسترش این عارضه دراستان بوشهر با صندوق بیمه محصولات و بانک کشاورزی رایزنی های لازم برای بیمه کردن نخیلات استان انجام شده است. 
\nعمرانی اظهارکرد: نخیلاتی که زیرپوشش بیمه باشند در صورت بروز خسارت به آنها غرامت پرداخت می شود. 

\n\n

وی با بیان این که پارسال 15هزار و 110 هکتار از نخیلات استان بوشهر بیمه شدند گفت: امسال تاکنون 16 هزار و 94 هکتار از نخیلات این استان بیمه شده اند. 

\n\n

عمرانی یادآور شد: پیش بینی می شود امسال هفت هزار و 200 تن برداشت خارک از واریته برهی، بریمی، حاج باقری و قندی، 40 هزار تن رطب از واریته کبکاب، استعمران و شکر در شهرستانهای دشتستان، تنگستان و دشتی از توابع استان بوشهر برداشت می شود. 

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین بازار مصرف خارک و رطب استان بوشهر استانهای تهران، اصفهان، فارس، مشهد و کهگیلویه و بویراحمد است. 

\n\n

عمرانی افزود: همچنین از نیمه شهریور نیز برداشت خرما در استان بوشهر آغاز و تا نیمه آبان ادامه دارد. 

\n\n

وی یادآور شد: پیش بینی می شود امسال 150 هزار تن خرما در استان بوشهر تولید شود. 

\n\n

عمرانی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و با توجه به این که خرمایی از سال گذشته در بازار وجود ندارد پیش بینی می شود امسال این محصول با قیمت متعادلی وارد بازار شود. 

\n\n

وی همچنین با تاکید به ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی گفت: این طرح با هدف افزایش کیفیت محصولات تولیدی و ارتقای سلامت محصول در سطح مزارع و باغ های استان بوشهر اجرا می شود. 

\n\n

عمرانی افزود: نگرانی هایی در این زمینه باقی مانده مواد شیمیایی در محصولات کشاورزی وجود دارد که برای اجرای این طرح تلاش می شود با تعامل دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهاد کشاورزی کنترل و پایش محصول انجام شود. 

\n\n

وی اضافه کرد: همچنین ناظران شبکه مراقبت و پیش آگاهی نیز برای کاهش مصرف سموم، کنترل کیفی و نمونه برداری از کودهای شیمیایی و مطابقت محتوا با برچسب اقدام می کنند. 

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: دراین ارتباط از ظرفیت نیروهای جدید در قالب اجرای طرح پهنه بندی برای کنترل اطلاعات هر روستا استفاده می شود. 

\n\n

عمرانی افزود: تاکنون 30 مورد نمونه برداری از سطح های مختلف تولید، عرضه و فروش در استان انجام شده است. 

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر