پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۹۴۸
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از عصر روز پنجشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده نسبت به ناپایداری جوی و آبگرفتگی معابر عمومی هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت برای استان بوشهر روی دریا با تمرکز بر ارتفاعات مناطق شمالی و مرکزی رگبار پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد و گاهی گرد و خاک و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا همچنین نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط، خسارت به سازه های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، خسارت به محصولات کشاورزی و مواج شدن دریا بویژه در فراساحل هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با این شرایط انتظار است تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی مد نظر ناشی از آبگرفتگی، رعد و برق، وزش باد، احتیاط در صعود به ارتفاعات و پرهیز از سفرهای غیر ضروری دریایی مورد توجه قرار گیرد.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و از امشب افزایش ابر و فردا بر روی دریا با احتمال بارش پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد در استان بوشهر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز روی دریا در سواحل جنوبی ۱۴ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎‌شود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۴۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۲۰ ، جزر دوم ساعت ۱۴:۳۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۰۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر