چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۰۲۳
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احیای ۶۵ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته و تسهیلات خوبی نیز به‌ویژه برای تامین زیرساخت‌های آن‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسین فرهیدزاده در حاشیه جلسه با نمایندگان مردم استان بوشهردر مجلس شورای اسلامی با حضور مدیر کل صمت استان بوشهر و رئیس اتاق اصناف مرکز استان، افزود: استان بوشهر در بخش تجاری و گردشگری در میان پنج استان پر ظرفیت کشور قرار دارد و برای رفع مشکلات زیرساختی آن برای رونق در این عرصه‌ها تسهیل‌گری می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال شاهد افزایش چندبرابری این تسهیلات نسبت به گذشته هستیم که برای فعال‌سازی واحد‌های راکد، نیمه فعال و واحد‌های در حال ساخت به کار گرفته می‌شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تکمیل شبکه برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از پرتکرارترین مشکلات زیرساختی صنعت استان بوشهر مطرح است که مکاتبه و پیگیری لازم برای حل آن انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: هرچند بهبود وضعیت محور‌های مواصلاتی این استان به طور مستقیم تحت تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست، اما با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه‌های معدنی و صنعتی انجام می‌شود، سازمان‌های این مجموعه در قالب عمل به مسئولیت‌های اجتماعی برای ایجاد این امکانات ورود می‌کنند.

معاون وزیر صمت گفت: توسعه اسکله‌های فولادی و پایین بودن آبخور بنادر و تامین اعتبار برای راه‌اندازی اسکله‌های معدنی از مهمترین نیازمندی‌های استان بوشهر در حوزه تجاری است که در تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: ضعف‌ها و درخواست‌های شهرستان‌های ده‌گانه استان بوشهر برای رونق در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت دسته بندی‌شده تا بلافاصله در مکاتبه با معاونت‌های این وزارتخانه، سازمان‌های بنادر و دریانوردی و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری و تسهیل‌گری شود.

فرهیدزاده گفت: موضوع برخی قوانین و مقررات تجاری صادرات محصولات استان بوشهر به‌ویژه در زمینه عوارض و مالیات آبزیان و گوجه‌فرنگی خارج از فصل نیز در این سفر مورد بحث قرار گرفت و برای تسهیل‌گری در این زمینه‌ها با جهاد کشاورزی نیز مذاکره و پیگیری می‌شود تا فعالان این حوزه‌ها بیشترین نفع را از صادرات این محصولات ببرند.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات بندری بوشهر برای تسهیل تجارت با کشور‌های همسایه و به عنوان هاب تجارت به طور جدی پیگیری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر