پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در صورت واگذاری یک قطعه زمین، بودجه‌ای را برای ساخت یک کتابخانه جدید در خارگ اختصاص خواهیم داد.به گزارش فکرشهر، صدرالله محتشم در سفر به جزیره خارگ و بازدید از کتابخانه‌های عمومی جزیره خارگ، اظهار داشت: انتقال دیدگاه مردم از حوزه مادی به معنوی باید از طریق برنامه‌های فرهنگی صورت بگیرد و بخاطر این است که رهبر در اواخر سال گذشته نگرانی خود را از مسائل فرهنگی کشور مطرح ساختند.وی افزود: هر کدام از ما در حوزه فعالیت خود و در منطقه کاری خویش باید بکوشیم و در راستای حل مشکلات فرهنگی گام برداریم.
کد خبر: ۱۳۹۴
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸

فکرشهر: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در صورت واگذاری یک قطعه زمین، بودجه‌ای را برای ساخت یک کتابخانه جدید در خارگ اختصاص خواهیم داد.

به گزارش فکرشهر، صدرالله محتشم در سفر به جزیره خارگ و بازدید از کتابخانه‌های عمومی جزیره خارگ، اظهار داشت: انتقال دیدگاه مردم از حوزه مادی به معنوی باید از طریق برنامه‌های فرهنگی صورت بگیرد و بخاطر این است که رهبر در اواخر سال گذشته نگرانی خود را از مسائل فرهنگی کشور مطرح ساختند.

وی افزود: هر کدام از ما در حوزه فعالیت خود و در منطقه کاری خویش باید بکوشیم و در راستای حل مشکلات فرهنگی گام برداریم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه کتابخانه خارگ در حد و شان مردم شریف خارگ نیست، خاطرنشان کرد: ما آمادگی این را داریم تا در صورت واگذاری زمین، در زمینه تامین اعتبار برای ساخت یک کتابخانه در خارگ تلاش کنیم.

وی بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر کتابخانه اصلی خارگ در حد یک مخزن است تا یک کتابخانه و وقتی ما در استان می‌نگریم، می‌بینیم که شاید به محیط فرهنگی ما کمی بی توجهی شده است.در یکی از کتابخانه‌های شهر یزد، بیش از 65 نیرو فعالیت می‌کنند و این در حالی است که 95 درصد نفت کشور از جزیره خارگ صادر می‌شود، اما یک کتابخانه مطلوب نداریم.

محتشم عنوان کرد: لازم است که در این جزیره برای نخستین بار در سطح استان، یک کتابخانه دیجیتال احداث شود و انتقال محتوا می‌تواند از طریق یک بلوتوث سنتر در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: در مدت 2 سال و 4 ماه حضور بنده، تنها 50 میلیون تومان هزینه به ما داده شده است و حال تصور کنید که کتابخانه‌ای مثل کتابخانه بزرگ برازجان با چهار طبقه زیربنا، ماهیانه بیش از دو و نیم میلیون تومان هزینه برق مصرفی آن خواهد بود و ما عملاً با این میزان بودجه نمی‌توانیم کار زیادی انجام دهیم، اما با وجود همه کمبودها ما توانسته‌ایم در این مدت شاهد رشد چمشگیر کتابخانه‌ها در سطح استان باشیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در پایان متذکر شد: اگر اتوبوسی از طریق شرکت‌های نفتی فراهم شود، ما برای تامین نیرو تا سقف 10 کتابدار راننده مجوز داریم و توانایی استخدام آن را داریم و می‌توان کتابخانه‌های سیار را در این جزیره راه‌اندازی کرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر