پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۵۳۲
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: امام جمعه دیلم از توابع استان بوشهر گفت: آموزش و مشاوره قبل از ازدواج یکی از راهکارهای موثر در کاهش طلاق و تقویت و استحکام خانواده‌ها در جامعه است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود اسدی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با موضوع علل افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج اظهارکرد: آموزش و مشاوره می‌تواند برای افزایش سطح آگاهی جوانان قبل از ازدواج در هر زمینه و مراحل زندگی مفید و موثر باشد.

وی افزود: موضوع طلاق یکی از آسیب های جدی در کشور است و شهرستان دیلم هم از این امر مستثنا نیست و با توجه به آمار بالای طلاق باید بصورت تخصصی به این موضوع پرداخت.

امام جمعه دیلم بر ارتقای سطح مهارت‌های زوج‌ها قبل و بعد از ازدواج تاکید کرد و گفت: در نگاه گذرا بر پرونده‌های طلاق، نداشتن مهارت‌های زندگی مشترک، عامل اکثر جدایی بین زوجین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی فرصتی مناسب است که با میانجی‌گری و روش‌های خلاقانه، اقدامات موثری در زمینه کاهش آمار طلاق انجام دهد.

محمد امین خلیجی افزود: شهرستان دیلم از توانمندی‌های خوبی در حوزه مشاوره برخوردار است و باید بتوانیم با استفاده از آنها در زمینه های مختلف بنیان خانواده‌ها را مستحکم کرده و به خانواده‌های در آستانه بهم ریختگی ، جان دوباره ببخشیم.

در این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی و کارشناسان و مشاوران در حوزه آسیب‌های اجتماعی بویژه موضوع افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در سطح شهرستان دیلم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تشکیل کارگروه ویژه و استفاده از کارشناسان متخصص در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سطح ادارات و استفاده از مشاوران و کارشناسان، از مصوبه‌های مهم در این نشست بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر