پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۰۳۶
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۶۷۱ کیلومتر از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شده که سهم شهرستان دیلم از این رقم تنها ۱۴ کیلومتر و این رقم بیانگر نامناسب بودن وضعیت آسفالت معابر روستایی این شهرستان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علی افرند روز چهارشنبه در نشست با دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی شهرستان دیلم اظهار کرد: تلاش می‌شود از محل نهضت آسفالت از محل تهاتر در استان بوشهر روستاهای کم برخوردار و روستاهایی که تاکنون معابر آنها آسفالت نشده است در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان دیلم دارای ۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که در زمان حاضر در ۸۳ درصد معادل ۱۵ روستای آن طرح هادی اجرا شده و همچنان سه روستای آن از هیچ طرح هادی برخوردار نشده‌اند.

افرند با اشاره به اهمیت ایمن سازی روستاها در برابر سیلاب ادامه داد: از ۱۵ روستای در معرض خطر سیلاب شهرستان دیلم در زمان حاضر هفت روستا ایمن سازی شده و همچنان هشت روستای دیگر نیاز به ایمن‌سازی دارند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: برای ایمن سازی روستاهای باقیمانده در شهرستان دیلم ۳۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

افرند ادامه داد: برای تامین این میزان اعتبار هر سال باید ۹ میلیارد تومان از طرف کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دیلم برای ایمن‌سازی روستاها در برابر سیلاب اختصاص داده شود تا یک فاز آن اجرایی شود.

وی یادآور شد: همچنین بنیاد مسکن از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پروژه در قالب طرح هادی در شهرستان دیلم اجرایی کرده است.

به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر سال گذشته ۱۸۵ جلد سند روستایی با همکاری اداره کل ثبت اسناد برای واحدهای مسکونی روستایی شهرستان دیلم صادر و در اختیار مردم قرار گرفت.

بخشدار مرکزی دیلم گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج در محدوده روستاها از جمله مشکلات این شهرستان است.

حلیمه بسنده با تاکید بر ضرورت سنددار کردن اراضی و واحدهای مسکونی روستایی شهرستان دیلم افزود: بازنگری و توسعه طرح‌های هادی روستایی این شهرستان از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش شود با پرداختن به طرح‌های روستایی از عقب ماندگی‌های این شهرستان در بخش توسعه روستایی کاسته شود.

بسنده همچنین بر ضرورت اجرای طرح‌های گردشگری، توجه به روستاهای کم برخوردار و اختصاص قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی شهرستان دیلم تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر