پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۸۳۵
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از اجرایی شدن برنامه وارنیش فلوراید برای سنین ۳ تا ۱۲ سال از ابتدای تیر امسال خبر داد.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، ماریا خویشدوست افزود: از ابتدای تیر امسال مرحله اول اجرای وارنیش فلوراید برای گروه سنی ۳ تا ۱۲ سال در شهرستان دشتستان آغاز می‌شود و در این مرحله حدود ۲۰ هزار کودک، این خدمت را در مراکز بهداشتی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی گفت: این برنامه از ابتدای تیر امسال شروع و تا پایان آذر امسال ادامه خواهد داشت و پس از آن، هر شش ماه یک‌بار، این خدمت تکرار می‌شود.

خویش دوست به والدین توصیه کرد: برای حفظ سلامتی و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌های کودکان خود، در این مدت زمان مشخص شده که برنامه در حال اجراست، این خدمت را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

وارنیش فلوراید مایعی است که حاوی غلظت بالایی از فلوراید است و همچنین ممکن است به‌صورت ژل باشد که بر روی سطوح خشک دندان‌زده می‌شود وبا تقویت دندان‌ها از پوسیدگی‌های جدید و گسترش پوسیدگی‌های ایجاد شده جلوگیری می‌کند، همچنین حساسیت دندان را نیز کاهش می‌دهد.

وارنیش فلوراید اگر به مقدار صحیح روی دندان‌ها زده شود بسیار ایمن است و مانع از پوسیدگی دندان در کودکان می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر