چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۹۵۰
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: وزیر اقتصاد و دارایی از اعطای مشوق‌های گمرکی به بوشهر خبر داد و گفت: روند اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری بوشهر تسریع می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بوشهر، سید احسان خاندوزی در دیدار با امام جمعه بوشهر از تسریع در روند اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری بوشهر اظهار داشت: اعطای مشوق‌های گمرکی به بوشهر و ارتقای سطح آن به ۲۵ درصد دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر بخشش ۶ درصد جرایم دیر کرد بانکی و اجرایی شدن آن برای سرمایه گذاران افزود: قانون ارزش افزوده که سابقاً ۹ درصد آن به استان‌های میزبان تعلق داشته است و هم اکنون با تصویب مراکز قانونی ملی تقسیم آن بر اساس جمعیت و بین تمامی استان‌های کشور صورت می‌گیرد که در نتیجه استان‌های بوشهر و خوزستان که میزبان صنایع بزرگ و اثر گذار هستند متضرر شده اند.

وزیر اقتصاد و دارایی بر انتقال منابع مالی صنایع بزرگ مانند نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به بانک‌های این استان و تشکیل پرونده‌های مالیاتی این صنایع عظیم در استان بوشهر و توسعه جریان نقدینگی در استان خبر داد.

وی با اشاره به تسریع در تعیین حق آلایندگی و میزان آن توسط سازمان محیط زیست و اجرای این قانون در استان بوشهر و پرداخت هر چه سریع‌تر آن از توسعه محدوده تعلق معافیت‌های تعاونی مرزنشینان و اضافه کردن مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها کنار دریا به این محدوده خبر داد.

تسریع در اختصاص منابع ارزی به پتروشیمی‌های مصوب شده جدید در شمال و جنوب استان بوشهر جهت ساخت و راه اندازی هر چه سریع‌تر آن‌ها و توجه ویژه به اقتصاد کرانه و دریا پایه در استان بوشهر و مشخص نمودن چشم انداز آن و پیگیری و مطالبه طبق آن چشم انداز از دیگر تأکیدات وزیر اقتصاد و دارایی بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر