پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: از زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های استان بوشهر در ۳۰ روز گذشته، صیادان این استان یک‌ هزار شش تن میگو صید کردند که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش یافته است.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسین بهمنیاری با بیان اینکه ذخائر میگو در آب‌های استان بوشهر خسارت دیده است، اظهار داشت: ذخائر آبزیان به سبب صید با ادوات صیادی غیرمجاز و ممنوعه در زمان غیر از فصل آزادسازی صید صدمه و خسارت دیده است.
کد خبر: ۱۴۰۹۷
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: از زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های استان بوشهر در ۳۰ روز گذشته، صیادان این استان یک‌ هزار شش تن میگو صید کردند که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش یافته است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین بهمنیاری با بیان اینکه ذخائر میگو در آب‌های استان بوشهر خسارت دیده است، اظهار داشت: ذخائر آبزیان به سبب صید با ادوات صیادی غیرمجاز و ممنوعه در زمان غیر از فصل آزادسازی صید صدمه و خسارت دیده است.

\n\n

وی با بیان اینکه گشت‌ها و تیم‌های مبارزه با صیادان متخلف در آب‌های استان بوشهر فعال شده‌اند گفت: اکنون صید غیر مجاز در استان بوشهر جرم محسوب می‌شود و با متخلفان و سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی می‌شود.

\n\n

مدیرکل شیلات استان بوشهر از کاهش صید میگو در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: صید غیر مجاز عامل اصلی کاهش ذخایر میگو در دریا است که به سبب کاهش ذخایر میگوی دریایی، صید این گونه آبزیان در آب‌های استان بوشهر سال به سال با کاهش همراه است.

\n\n

بهمنیاری با بیان اینکه صید میگو در استان بوشهر از 7 مرداد ماه آزاد اعلام شده، گفت: پس از آزادسازی صید میگو 10 هزار صیاد با دریافت مجوز صید با استفاده یک هزار و 31 فروند شناور در صید میگو مشارکت دارند.

\n\n

وی با بیان اینکه صید میگو 22 درصد کاهش یافت، خاطرنشان کرد: میزان تخلیه صید میگوی دریایی در آب‌های بوشهر یک‌ هزار و شش تن تاکنون ثبت شده است که در مقایسه با 30 روز نخست صید سال قبل 22 درصد کاهش یافته است.

\n\n

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه میزان صید قایق‌های صیادی کاهش چشمگیری یافته است، به تسنیم گفت: به سبب تجمع میگو در عمق بالای 30 متر دریا امکان صید برای قایق‌های صیادی فراهم نیست و تنها لنج‌های صیادی قادر به صید در این عمق هستند و قایق‌های صیادی از صید مطلوب بی‌بهره هستند.

\n\n

بهمنیاری با بیان اینکه هم اکنون 470 لنج صیادی در آب‌های استان بوشهر مشغول صید میگو هستند، گفت: 22 مرکز در استان بوشهر با تمام امکانات لازم برای ارائه خدمات به صیادان برای تخلیه صید در بنادر صیادی استان بوشهر فعال است.

\n\n

وی با بیان اینکه زمان ممنوع بودن صید میگو از سوی پژوهشکده میگو اعلام می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود صید میگوی دریایی در آب‌های بوشهر تا اواسط شهریور ماه ادامه داشته باشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر