پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۰۹۹
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی فرصتی برای معرفی هنر دست فعالان این بخش به شمار می‌رود در همین ارتباط تدوین برنامه برپایی این نمایشگاه‌ها برای نیمه اول و دوم سال ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در نشست با صنعت‌گران، هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی و هنری استان بوشهر به مناسبت ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: باید از نمایشگاه‌های صنایع دستی بعنوان فرصتی برای معرفی هنر دست صنعتگران این استان و آشنایی و خرید هدایای دستگاه‌های دولتی از این نمایشگاه‌ها استفاده شود.

وی افزود: در همین زمینه با برپایی منظم نمایشگاه‌های صنایع دستی باید از فرصت نمایشگاه‌ها برای خرید محصولات صنایع دستی بهره لازم برده شود.

استاندار بوشهر همچنین بر ضرورت ایجاد کارگروه صنایع دستی و مشاغل خانگی در ذیل شورای مدیریت و برنامه‌ریزی برای احصا و برطرف کردن مشکلات این بخش تاکید کرد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه صنایع دستی از جمله بخش‌هایی است که با سرمایه‌گذاری کم امکان ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی دارد می‌طلبد با راه‌اندازی کارگروه صنایع دستی و مشاغل خانگی مشکلات فعالان این بخش به صورت شهرستانی شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های حامی و دولتی باید به جد از فعالان صنایع دستی و کارآفرینان حمایت کنند.

وی تاکید کرد: حمایت دستگاه‌های دولتی باید در قالب تفاهم‌نامه نوشته و تبدیل به برنامه اجرایی شوند.

استاندار بوشهر با اشاره به تفاهم مثبت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با صندوق بیمه کشاورزی و روستائیان گفت: رفع مشکل بیمه فعالان صنایع دستی از جمله اولویت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

ضرورت راه‌اندازی بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: یکی از مهمترین مشکلات فعالان صنایع دستی در استان نبود مکان مناسب و دائمی برای ارائه محصولات‌شان است در همین ارتباط باید زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی بازارچه و نمایشگاه دائمی دراستان فراهم شود.

اکبر پورات اظهار کرد: در همین ارتباط با دستور ویژه استاندار بوشهر به دنبال راه‌اندازی و ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنری برای فروش و عرضه محصولات در استان هستیم که باید برای تحقق آن سرعت بیشتری داده شود.

برنامه نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان بوشهر تدوین شود 

وی افزود: همچنین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و سایر دستگاه‌های اجرایی با خرید محصولات هنرمندان و فعالان صنایع دستی در استان از آنها حمایت ویژه داشته باشند.

پورات اضافه کرد: در بحث بیمه کارآفرین صنایع دستی و سایر بخش‌ها به طور جدی در حال پیگیری هستیم و همچنین به دنبال ارائه تسهیلات با سود کم برای اشتغال‌زایی و توسعه کارآفرینی در این حوزه هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ظرفیت اداره کل فنی و حرفه‌ای برای آموزش کارآفرینان و هنرمندان گفت: از کارآفرینانی که از زنان سرپرست خانوار حمایت و شرایط اشتغال آن‌ها را فراهم می‌کنند حمایت ویژه‌ای می‌شود.

وی یادآورشد: صنعت‌گران و هنرمندان صنایع دستی و هنری استان تاکنون افتخارات ارزنده و اقدامات هنری ارزشمندی در سطح استان، ملی و منطقه‌ای کسب کرده‌اند که می‌بایست از آنان قدردانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: کسب ۲۰ نشان ملی و مرغوبیت و مهر جهانی از جمله افتخارات ارزشمند فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنری استان بوشهر است که می‌بایست بیش از گذشته از حوزه صنایع دستی و هنری و هنرمندان این بخش حمایت و پشتیبانی شود.

انعقاد قرارداد خرید ۱۷ میلیارد تومان محصولات صنایع دستی از سوی صنایع

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: سال گذشته نمایشگاه صنایع دستی با هدف خرید تضمینی محصولات صنایع دستی از سوی صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی برپا و در همین ارتباط پنج میلیارد تومان کالا خریداری شد.

اسماعیل سجادی منش اظهار کرد: افزون براین صنایع استان به ارزش ۱۷ میلیارد تومان قرارداد خرید کالاها و محصولات صنایع دستی با فعالان حوزه صنایع دستی استان بوشهر منعقد کردند.

به گفته سجادی‌منش تلاش می‌شود با همکاری شرکت‌های پتروشیمی، نفت و گاز تا قبل از شهریور ماه دومین نمایشگاه خرید تضمینی محصولات صنایع دستی در استان برپا شود.

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی به میزبانی شرکت مجمع گاز پارس جنوبی در جم از جمله نمایشگاه‌های صنایع دستی است که به زودی در شهر جم راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر