چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۳۹۱
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: شنا در سدها، کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی این استان ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال در ماه‌های گرم سال شاهد حضور شهروندان در حاشیه کانال‌های آبیاری و زهکشی، دریاچه سدها، بندهای انحرافی و دیگر تاسیسات آبی هستیم که با شناکردن در این تاسیسات، ریسک بالای غرق شدگی را به وجود آورده و در پاره‌ای از موارد جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: همه تاسیسات و سازه‌های آبی دارای حریم ممنوعه هستند و بدیهی است که امکان پایش شبانه‌روزی بیش از یک هزار کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی، بیش از 10 سد، بند، سامانه انتقال و دیگر ابنیه و تاسیسات آبی وجود ندارد در همین ارتباط به منظور جلوگیری از بروز حوادث تقاضا می‌شود مردم از ورود به حریم سازه‌های آبی استان خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: آب دریاچه سدها بر خلاف ظاهر آرام، دارای جریان‌های زیرسطحی و مکش است و تغییرات شدید دمایی لایه‌های مختلف آب منجر به گرفتگی عضلات و در نهایت غرق شدگی شناگران می‌شود.

وی افزود: شرایط رسوبی دریاچه سدها، وجود ریشه و شاخه درختان، نبود دید کافی و امکان برخورد با اجسام سفت و نوک‌تیز دریاچه سدها را به محل نامناسبی برای شنا تبدیل می‌سازد.

محمدی اضافه کرد: کانال‌های آبیاری با توجه به حجم زیاد آب با دبی‌های متفاوت که منجر به ایجاد جریان‌های قوی می‌شود و شیب تند و لیز بودن دیواره‌های کانال‌های آبیاری؛ این سازه‌ها را به نقاطی خطرساز و ممنوعه برای شنا و آبتنی تبدیل کرده و در صورت بروز حادثه، امکان امدادرسانی را بسیار دشوار کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: اطلاع‌رسانی نسبت به خطر و ممنوعیت شنا در تاسیسات آبی از طریق نصب تابلوهای هشداردهنده و آگاهی بخشی در رسانه‌ها و فضای مجازی انجام می‌شود و از شهروندان و ساکنین مجاور این تاسیسات انتظار می‌رود برای جلوگیری از بروز حوادث جانی جبران ناپذیر، از هرگونه شنا در تأسیسات آبی، کانال‌ها و دریاچه سدها پرهیز کنند و این امر را به کودکان و فرزندان خود نیز آموزش دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر