پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۳۴
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه گفت: تاخیر در صدور و اخذ مجوز بهره‌برداری سایت پسماند شهرهای گناوه و بندر ریگ به علت سهل‌انگاری شهرداری‌های این ۲ شهر قابل قبول و پذیرفتنی نیست و باید هرچه سریع‌تر ورود و اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مسلم سلیمانی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها، موضوع بحث پسماند که ارتباط با سلامت مردم و محیط زیست دارد، است و اگر آن را به درستی نتوانیم انجام دهیم در عملکردها نقطه‌ای منفی محسوب می‌شود.

وی گفت: وقتی بحث سلامت مطرح می‌شود همه این حق را دارند که به موضوع حساس شوند و اگر جایی کوتاهی صورت گرفته باشد نسبت به آن واکنش نشان دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه تصریح کرد: باتوجه به نداشتن صدور مجوز، امکان مساعدت و اختصاص اعتبارات از محل تملک دارایی‌ها و سازمان شهرداری و دهیاری‌ها برای ساماندهی سایت پسماند بلحاظ قانونی وجود ندارد.

سلیمانی بیان داشت: در میان فعالیت‌های شهرداری‌ها، وظایف عمرانی و خدماتی مهم زیادی وجود دارد اما موضوع پسماند از آن دسته فعالیت‌هایی است که به سلامت جامعه مرتبط است و تاخیر در روند ساماندهی آن نسبت به تاخیر در روند طرح های عمرانی دیگر تبعات بیشتری دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه از شهرداری‌های بندر گناوه و ریگ خواست که به موضوع پسماند و ساماندهی آن حساسیت بیشتری به خرج دهند .

سایت پسماند شهر گناوه روبروی محدوده روستای قلعه حیدر تنها مجوز استقرار گرفته و بلحاظ نداشتن استانداردهای قانونی و دفن اصولی زباله، به یک مشکل زیست محیطی حاد تبدیل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر