چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۵۱
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: رئیس دادگستری دیلم استان بوشهر گفت: یکی از اقدام‌های مثبت دادگستری این شهرستان که پارسال به همت مردم مومن و خیران با برپایی جشن گلریزان انجام شد، آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی بوده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدکاظم گلستان روز جمعه در بین خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان از لحاظ شاخص‌های امنیتی، نوع جرائم و مسائل حقوقی از شهرستان‌های امن استان و کشور به شمار می‌رود و باید تلاش کرد که این وضعیت بهتر و در آینده‌ای نزدیک در بالاترین نقطه از نظر امنیت و عدالت اجتماعی قرار بگیریم.

وی افزود: شاهد این ادعا، حوادث و اتفاقات سال گذشته در کشور بود که این شهرستان یکی از امن‌ترین شهرستان ها در کشور بوده است.

رئیس دادگستری دیلم تصریح کرد: هدف ارایه آمار و ارقام نیست بلکه وضعیت میدانی امنیت و عدالت در این شهرستان خود گویای همه چیز است.

گلستان ادامه داد: دادگستری این شهرستان در سال گذشته به هفت هزار و ۱۳۳ پرونده رسیدگی کرد که البته از جهت تعداد، رشد نسبی داشته است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف شهرستان به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس دادگستری دیلم ادامه داد: بیشترین پرونده های مطروحه در دادگستری شهرستان دیلم شامل ضرب و جرح عمدی، توهین و سرقت بوده و در حوزه پرونده‌های حقوقی بیشترین آمار با اختلافات خانوادگی مرتبط است که بیش از یک سوم از پرونده‌ها را شامل می‌شود.

گلستان گفت: اگرچه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم اقدام هایی انجام شده اما همه دستگاه‌های مسئول و تعامل و همکاری با دستگاه قضائی و همچنین تلاش مردم در این خصوص بسیار راهگشا و ضروری است.

رئیس دادگستری دیلم افزود: عزم راسخ دستگاه قضائی شهرستان برخورد جدی و قانونی با متصرفان غیرمجاز زمین‌های ملی و دولتی است که با صدور آرای متعدد قضائی، مقدار زیادی رفع تصرف و برگشت داده شد و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

وی عنوان کرد: در چند روز گذشته شاهد اجرای عدالت در خصوص پرونده شهادت ۲ نفر از حافظان امنیت و شهیدان دازه و موسوی بودیم که در عید پارسال شهید و کام مردم شهرستان تلخ شد.

وی افزود: دادگستری این شهرستان ضمن تشکر از همه دستگاه‌های ذی‌ربط در پیشگیری از وقوع جرم اعلام می‌کند که در این خصوص سهل انگاری و کم کاری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و انتظار می رود که در جهت احقاق حقوق عامه و شهروندی‌، اقدام‌های فوری و قاطع را انجام دهند.

گلستان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: این هفته یادآور فاجعه جانسوز و دردناک شهادت معمار دستگاه قضائی آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران و همراهان ایشان توسط منافقان کوردل است.

وی افزود: بی تردید قوه قضائیه از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است که کارکرد و نحوه عملکرد آن تاثیر مستقیم بر سایر ارکان نظام دارد.

رئیس دادگستری دیلم گفت: قوه قضائیه همواره با اقتدار و رعایت موازین قسط و عدل اسلامی در زمینه تحقق عدالت در جامعه حرکت کرده و با پاسداری از قانون اساسی و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مسیر گام دوم انقلاب وظایف اصلی خود را انجام می‌دهد که این مهم در گرو تلاش کارکنان صدیق، پاکدست و پاکدامن این قوه بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر