پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۹۸
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد موارد طلاق در استان بوشهر از تبعات مصرف مواد مخدر است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی مهرانگیز روز شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها در بوشهر اظهار کرد: اکنون ۷۰ نفر از محکومین جرائم مالی غیرعمد با ۱۱۳ میلیارد تومان بدهی در زندان‌های این استان به سر می‌برند که در صورت همراهی و همکاری مردم، تا پایان امسال از بند رها و به کانون خانواده برمی‌گردند. در صورت کمک ۲۵ میلیارد تومانی خیرین حقیقی و حقوقی و هماهنگی با ساختار بانکی و اخذ تسهیلات ارزان قیمت، می توان با رایزنی با شکات زمینه اخذ رضایت و آزادی این افراد تا پایان سال گرفته شود.

وی افزود: سال گذشته تجربه خوبی از طرف خیرین برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان بوشهر انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته ماهانه به شکل متوسط ۲۸ هزار پرونده وارد محاکم قضایی استان بوشهر شده که در طی ۶ ماه ، ۷۰ درصد آنها مختومه شده است.

مهرانگیز عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار پرونده نیز دارای عمر بیش از یک سال در محاکم قضایی استان هستند که پنج هزار پرونده بین یک تا ۲ سال و مابقی بالای ۲ سال هستند.

وی افزود: از این تعداد، ۲۰۰ پرونده نیز دارای عمر بالای چهار سال در محاکم قضایی استان هستند که دلیل مختومه نشدن پرونده های بالای یک سال، مربوط به اطاله دادرسی مرتبط با اعتراض بر احکام و رفتن به هیات‌های کارشناسی سه نفره تا ۱۱ نفره است.

مهرانگیز با اشاره به صعود ۱۱ پله‌ای رتبه دادگستری استان بوشهر در سرفصل های مختلف کاری، گفت: در حالی که استان بوشهر پیش از ورود من در جایگاه ۳۰ کشور قرار داشت با تلاش وسیع قضات و همکاران اداری، اکنون رتبه ۱۹ کشوری را در دست دارد.

وی بیان کرد: تاکید و اصرار بر اجرای دقیق، استاندارد و اتمام به موقع طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهید سلیمانی بوشهر به عنوان طرحی راه شده طی سه سال گذشته، هماهنگی با نیروی هوایی ارتش برای عقب‌نشینی و واگذاری یک‌هزار و ۴۸۵ متر مربع زمین در خیابان آزادگان برای زیباسازی مبلمان شهری با ایجاد پیاده‌راه سازی سلامت، نمازخانه، فروش اغذیه و تعیین تکلیف و سنددارکردن اراضی و منازل مسکونی واقع در حریم پنج کیلیومتر نیروگاه اتمی در روستاهای واقع در این طرح بخشی از فعالیت های دادگستری در حوزه حقوق عامه طی یک سال گذشته بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: پیگیر رفع مشکل نزدیک به ۸۰ هکتار اراضی جزیره خارگ و سنددارکردن این اراضی به نام مردم هستیم که اکنون اسناد آنها به نمایندگی از دولت به وزارت نفت واگذار شده است.

مهرانگیز بیان کرد: اراضی شهر آبپخش طی بیش از چهل سال گذشته فاقد سند رسمی بوده که با پیگیری‌های مداوم و مستمر، در هفته قوه قضاییه امسال بخشی از اسناد رسمی منازل مسکونی به شهروندان آبپخش واگذار و زمینه‌ای ایجاد می‌شود که سایر منازل مردم نیز در این شهر سنددار شوند.

وی با اعلام این که ۷۰ درصد موارد طلاق در استان بوشهر از تبعات مصرف مواد مخدر است گفت: یکی از اولویت‌های دادگستری استان بوشهر انهدام باندهای ترانزیت و توزیع‌کنندگان موادمخدر است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد ضمن این که در سه ماه نخست امسال نیز ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شده است.

وی ۷۰ درصد سرقت‌ها در استان بوشهر مربوط به مصرف‌کنندگان مواد مخدر دانست و بیان کرد: در برخورد با قاچاق مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به کالای قاچاق پرداخت و گفت: سال گذشته قاچاقچیان در تعزیرات حکومتی استان بوشهر ۱۲۰ میلیارد تومان و در سه ماه نخست امسال ۶۰ میلیارد تومان جریمه شدند.

مهرانگیز از ساماندهی کالای همراه ملوان تحت عنوان ته لنجی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تا چند ماه آینده با پیگیری انجام شده مشکل ترخیص و جابه‌جایی کالای ته‌لنجی در استان بوشهر برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: کالاهایی که با اجازه گمرک ترخیص می‌شود دیگر نباید در جابه‌جایی آن مانعی باشد و تردد خودروهای حامل این کالاها برطرف می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از برگشت یک‌هزار و ۱۵۵ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده با حکم قضایی به بیت‌المال خبر داد و گفت: ارزش این اراضی افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان است و در این راستا ساخت و ساز در تغییر کاربری ۸۵ هکتار اراضی کشاورزی جلوگیری شد.

مهرانگیز از برگزاری جشن ملی برای صدور اسناد اراضی ملی و منابع طبیعی استان بوشهر خبر داد و گفت: بیش از ۹۹.۲ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی دارای سند مالکیت شدند و جشن ملی در این خصوص برگزار می‌شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی گفت: در سال قبل ۱۰ هزار و ۳۷۰ خودرو و موتورسیکلت توقیفی در استان بوشهر تعیین تکلیف شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در خصوص مبارزه با زمین‌خواری بیان کرد: با پیگیری استاندار بوشهر اسناد ۱۲۴ هکتار زمین‌های تصرف شده در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر باطل و به نام دولت صادر و یک هزار و ۱۵۵ هکتار اراضی متصرفی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شد.

مهرانگیز گفت: سال گذشته ۳۰۰ زندانی استان بوشهر از سامانه مراقبت الکترونیک (پابند الکترونیکی) از زندان خارج شدند ضمن این که در سال گذشته با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی آزاد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۷۴۱ مورد احکام جایگزین مجازات حبس در استان بوشهر صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر