پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۷۱۷
دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: بخشدار مرکزی دیلم از توابع استان بوشهر گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران این شهرستان به‌ عنوان رابطان منابع طبیعی در صورت مواجهه با وقوع جرم و تصرف اراضی دولتی جلوگیری و از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حلیمه پسنده روز دوشنبه در نشست با شوراها و دهیاران این بخش اظهار کرد: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از وظایف دهیاران است و در این راستا ضمن جلوگیری از بوجود آمدن تخلف از سوء استفاده متصرفین به اراضی ملی جلوگیری شود.

وی گفت: در قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، حضور همه قوای لشکری و کشوری جهت اطفای حریق تاکید شده و مشارکت نکردن جرم و قابل پیگرد قانونی محسوب شده است.

پسنده افزود: طبق قانون حفاظت و بهره‌برداری مصوب ۱۳۴۶ با اصلاحات بعد از آن و طبق تبصره ذیل ماده ۴۷ کلیه ماموران دولتی اعم از لشکری و کشوری و شهرداری‌های نزدیک محل آتش‌سوزی در مقابل تقاضای منابع طبیعی،نیروی انتظامی و بخشداری باید با کلیه وسایل و تجهیزات کمک کنند و در صورت مشارکت نکردن، مشمول برخورد قانونی می‌شوند.

بخشدار مرکزی دیلم اظهارداشت: تعامل و همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با مجموعه دولت بخصوص در مواقع بحرانی نظیر آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع ضروری است.

سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری دیلم نیز گفت: عرصه‌های منابع طبیعی از سرمایه‌های ملی و خدادادی است که تخریب آنها موجب اثرات مخرب در اکوسیستم و شرایط اکولوژیکی خواهد شد و در این ارتباط دهیاران و شوراهای اسلامی باید ایفای نقش کنند.

فردین حاجب افزود: وظیفه همه دولتمردان و آحاد ملت است تا در زمینه حفظ و حراست از این منابع خدادادی دست به کار شوند و با برنامه‌ریزی و اقدام‌های مناسب و همه جانبه باعث رفع عوامل بازدارنده مخرب و نابود کننده از جمله حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شوند.

وی اظهارکرد: شوراها و دهیاران زحمات زیادی در سطح روستاهای بخش متحمل شده‌اند و ضرورت دارد که در حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی، جنگل‌ها و پیشگیری از سوء استفاده از این مواهب طبیعی همکاری و مشارکت جدی داشته باشند.

در این نشست، کارشناسان اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دیلم در ارتباط با جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها و آشنایی با تغییر اقلیم، مشارکت در کاشت یک میلیارد درخت، اطلاع رسانی به دامداران ذی‌حق در مراتع جهت پرداخت به موقع عوارض علفچری و تمدید پروانه چرا مطالبی ارایه کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر