چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۸۱۸
سه‌شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کردند «وزیر خارجه عمان» در حال آماده‌سازی مقدمات برای سفر به فلسطین است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، به نقل از کانال اسرائیلی "i۲۴NEWS"، وزیر عمانی خواستار سفر به رام الله، بازدید از مسجد الاقصی است.

این کانال افزود که دفتر وی برای هماهنگی این سفر با وزارت خارجه اسرائیل تماس گرفته است.

این کانال با بیان اینکه «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی درخواست دیدار با البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان را داده است، در عین حال تاکید کرد که «جزئیات این سفر و دیدار احتمالی کوهن و البوسعیدی هنوز تکمیل نشده است.»

بیست و سوم فوریه گذشته، سازمان هواپیمایی کشوری در سلطان نشین عمان اعلام کرد: «حریم هوایی به روی همه شرکت‌های هواپیمایی که شرایط ترانزیت را دارند باز می‌شود».

در بیانیه آن آمده بود: "با رعایت مفاد معاهده شیکاگو ۱۹۴۴ و در اجرای الزامات بین‌المللی مبنی بر عدم تبعیض بین هواپیماهای غیرنظامی در مقابل همه دولت‌های سازمان بین‌المللی هوانوردی ما تأکید می‌کنیم که آسمان پادشاهی عمان برای همه شرکت‌های هواپیمایی که شرایط عبور از حریم هوایی عمان را دارند، آزاد است."

مجلس شورای عمان اخیرا با ارجاع طرح اصلاح ماده یک قانون تحریم اسرائیل به کمیته قانونگذاری و حقوقی موافقت کرده بود تا قبل از بحث در مورد این پیشنهاد و تایید یا رد آن نظر خود را اعلام کند.

هیچ روابط دیپلماتیک رسمی بین عمان و اسرائیل وجود ندارد، اگرچه پس از امارات، بحرین، مراکش و سودان، کشور بعدی است که به احتمالا به توافقنامه ابراهیم با اسرائیل بپیوندند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر