پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۹۹۱
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: برای ترویج کتاب و کتابخوانی باید وارد بدنه اجتماعی جامعه شد که یکی از ابزارهای این کار کتابخانه سیار است که بعنوان یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در این استان به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حیدر راهب روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر اظهار کرد: باتوجه به مقرون به صرفه نبودن تاسیس کتابخانه در روستاهای کم جمعیت، راه اندازی کتابخانه سیار روستایی و محروم یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است.

وی با اشاره به انتخاب شهرستان بوشهر در تحقق شاخص‌های افق ۱۴۰۱ اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان به عنوان شهرستان برتر افزود: کتابخانه‌های عمومی کشور یک نهاد بهره‌بردار است و نیروی انسانی و تجهیز کتابخانه سیار را انجام می‌دهد، به همین منظور باتوجه به اهمیت موضوع، مسئولان و نهادهای استانی لازم است در زمینه تامین خودرو همکاری لازم را انجام دهند.

فرماندار بوشهر در این نشست با بیان اینکه دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر قشرهای ساکن در برخی مناطق استان به کتابخانه عمومی دسترسی ندارند، گفت: با راه‌اندازی کتابخانه سیار، مناطق روستایی و محروم از خدمات کتابخانه‌ای و برنامه‌های فرهنگی برخوردار می‌شوند.

صالح رحیمی افزود: کتابخانه سیار فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ عمومی است.

در این نشست در خصوص راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه عمومی شهید شیخ حسین چاهکوتاهی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر با مشارکت کتابخانه‌های عمومی، تامین اعتبار ساخت کتابخانه عمومی روستای دویره و احکام فرهنگی جایگزین حبس طبق آئین نامه اجرایی ماده ۷۹ مجازات اسلامی بحث و تبادل نظر شد و مصوباتی نیز از جمله افتتاح کتابخانه شهید شیخ حسین چاهکوتاهی در هفته دولت امسال به تایید اعضا رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر