پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۰۶۸
سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: الجزیره وضعیت میدانی در جنین را وخیم توصیف کرد و نوشت: خودروهای نظامی اسرائیل همراه با بولدوزر در حال پیشروی به سمت تعدادی از محورها در ورودی اردوگاه جنین شرقی هستند. ارتش اسرائیل تعدادی از ساکنان را مجبور به ترک خانه هایشان کرده و حتی بیمارستان الامل نیز از گزند حملات دور نمانده است. 

به گزارش «فکرشهر» به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: هلال احمر فلسطین  اعلام کرد، موفق شده اند حدود 3000 فلسطینی را از اردوگاه جنین خارج کنند و این تعداد در حال افزایش است. وزیر بهداشت فلسطین نیز از شرایط نابسمان امدادرسانی به دلیل اخلال نیروهای اسرائیلی خبر داد و گفت: بیمارستان ها با ازدحام بیش از حد مواجه هستند و تعداد زیادی از مجروحان نتوانسته اند به مراکز درمانی دسترسی پیدا کنند. وی افزود:  نیروهای اشغالگر از رسیدن آمبولانس به مناطق آسیب دیده جلوگیری می کنند.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات اخیر سرائیل گفت: ما از نزدیک وضعیت جنین در کرانه باختری را زیر نظر داریم. لازم است تمام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان اتخاذ شود. وی افزود: وقایع کرانه باختری نشان می دهد، همکاری نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطین ضروری است.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز به اظهارات مقامات امریکایی واکنش نشان داد و گفت: از حمایت مستمر آمریکا از اسرائیل تشکر می کنم. وی افزود: ارتش اسرائیل امروز عملیات گسترده ای را علیه اهداف تروریستی در جنین آغاز کرده است. نتانیاهو در توجیه حمله به جنین مدعی شد: این شهر در ماه‌ های اخیر به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شده است، امروز به این وضعیت پایان می دهیم.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنش به حملات امروز نیروهای اسرائیلی اظهار داشت: تمامی تماس ها و ملاقات ها با طرف اسرائیلی متوقف می شود و تصمیم قبلی برای توقف هماهنگی های امنیتی نیز ادامه می یابد.  وی در ادامه گفت: از دادگاه کیفری بین المللی می‌خواهیم در رسیدگی به پرونده های ارجاع‌شده به آن تسریع کند.  هیأت فلسطینی در شورای امنیت سازمان ملل نیز اظهار داشت:  وخامت اوضاع در میدان، نیازمند اقدام فوری بین المللی است. از دبیرکل سازمان ملل می‌ خواهیم تا تمام ظرفیت های خود را برای حفاظت از مردم فلسطین بسیج کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر