پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۱۰۲
سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از برگزیدگان طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین دوره طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی استان گفت: خداوند زمینه زمینه ترقی، پیشرفت، تکامل انسان را فراهم کرده و این مسیر به روی همه باز است، اما عده‌ای در آغاز راه باز می‌مانند، شماری در مینه راه منصرف می‌شوند و بعضی پایان راه را با گام‌های استوار برمی دارند.

وی افزود: امروز نسل جوان به دنبال الگو است، اما گاهی به درستی الگوی مورد نظر را انتخاب می‌کند و گاهی در انتخاب الگو دچار اشتباه می‌شود و به راهی که روح خداپرستی و فطرت دارد نمی‌رود آموزش و پرورش باید الگوی مناسبی که این نسل را ارتقاء دهد معرفی کند تا دانش آموز تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: در دومین دوره برگزاری این طرح ۱۲۶ دانش آموز تراز انقلاب اسلامی داشتیم که در نهایت ۲۶ نفر برگزیده نهایی شدند.

علی موحدی افزود: پرونده برگزیدگان مرحله سوم نیز در تابستان ۱۴۰۲ به اداره کل ارسال و بررسی می‌شود و از دانش آموزان برگزیده سومین دوره طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در آبان و سالروز شهادت شهید فهمیده تجلیل می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال هم چهارمین دوره این طرح برگزار می‌شود که تا اسفند مدیران، معاونان مدرسه فرصت دارند دانش آموزان تراز انقلاب را در مدارس خود داوری کنند فروردین ۱۴۰۳ مرحله شهرستانی داوری می‌شود و تا خرداد نیز پرونده دانش آموزان برتر به دبیرخانه استانی ارسال و داوری می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی طرحی ابتکاری است و استان بوشهر اولین استانی است که این طرح را اجرا می‌کند که این دانش آموزان باید ۸۵۰ امتیاز را در زمینه‌های تربیتی، شاخص‌های عملی، آموزشی، پژوهشی، مواسات، همدلی، ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی درون و برون مدرسه و مطالبه گری درون و برون مدرسه، انضباط و معدل، فعالیت ورزشی و مسابقات فرهنگی هنری کسب و به مرحله استانی راه یابند.

موحدی عنوان کرد: برنامه ریزی شده همان گونه که طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی را در استان شروع کردیم طرح مدرسه تراز انقلاب اسلامی را هم آغاز کنیم که فراخوان مقالات پژوهشی را به سراسر کشور ارسال کردیم و ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال و داوری شده که ۲۰ مدرسه تراز انقلاب از بین آن‌ها به عنوان الگو معرفی می‌شوند.

در این آئین از برگزیدگان دومین دوره طرح دانش آموز تراز انقلاب تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر