پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۱۳۶
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: یک‌ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به استان بوشهر ابلاغ شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز سه‌شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با اشاره به بررسی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ با هدف ایجاد اشتغال و رفع محرومیت از مناطق محروم و کم برخوردار استان، اظهار کرد: در این زمینه با حضور همه مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرمانداران، پرداخت‌های تبصره ۱۶ در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به ابلاغ یک‌ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به استان بوشهر، افزود: از این میزان تسهیلات ابلاغی تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و در این زمینه همکاری و مشارکت بانک‌ها در تسریع پرداخت تسهیلات یاد شده درخور تحسین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با قدردانی از بانک‌های دولتی در تسریع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، تصریح کرد: تعدادی از بانک‌های خصوصی در استان بوشهر همکاری خوبی دارند ولی متأسفانه تعدادی از بانک‌های خصوصی هیچ همکاری در پرداخت تسهیلات ندارند و تدابیر لازم در مورد این بانک‌ها با حضور استاندار بوشهر در نشست تخصصی و ویژه با حضور مسئولان بانک‌های خصوصی اتخاذ می‌شود.

باستین بیان کرد: با توجه به فرصت کم باقیمانده تا تیرماه برای پرداخت تسهیلات تبصره ،۱۶ تأکید شده کارکنان اعتباری بانک‌ها در تمام اوقات حتی در شب در بانک‌ها حضور داشته باشند و نسبت به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه تعلل در پرداخت تسهیلات یاد شده قابل پذیرش نیست، گفت: مسئولان بانک‌های استان بوشهر متعهد شدند نسبت به پرداخت تسهیلات تسریع کنند و به مسئولان دستگاه‌های اجرایی تأکید شده مسئولان مربوطه در پرداخت این تسهیلات در بانک‌ها حضور داشته باشند تا در صورت نیاز نسبت به رفع مشکلات طرح‌های متقاضیان اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: هر متقاضی دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ در مدت ۴۸ ساعت آینده که نسبت به تکمیل پرونده اقدام نکند سهمیه آن حذف می‌شود و به متقاضی دیگری واگذار می‌شود.

باستین با تأکید بر تسریع تکمیل پرونده‌های متقاضیان دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ در بانک‌ها اضافه کرد: پرداخت تسهیلات در اسرع وقت به متقاضیان، از اهداف مهم است و در این زمینه بانک‌ها منتظر متقاضیانی که بیش از ۴۸ ساعت به بانک مربوطه مراجعه نکنند نمی‌مانند.

وی بیان کرد: با این رویکرد پیش‌بینی می‌شود تسهیلات تبصره ۱۶ به سرعت در نقاط مختلف استان بوشهر پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ را یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات، بانک‌ها و فرمانداری های استان دانست و تأکید کرد: هر هفته آخرین وضعیت پرداخت این تسهیلات به سمع و نظر مردم استان بوشهر رسیده می‌شود.

باستین مصارف بانک‌های دولتی استان بوشهر را نسبت به منابع مطلوب اعلام کرد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم نسبت مصارف به منابع بانک‌ها ۳۶ درصد بود اکنون به ۸۳ درصد رسیده و بانک‌ها همراهی خوبی دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر