چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۲۵۴
جمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: برترین‌های سومین رویداد تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز پنجشنبه در اختتامیه این رویداد اظهار کرد: مسجد یکی از خاستگاه‌های اصلی انقلاب بوده تا جایی که حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز به عنوان نخستین شکوفه هنری انقلاب از مسجد جوانه زده است.

عبدالله شاهینی افزود: حوزه هنری از دل فعالیت شماری از جوانان انقلابی در سال‌های ابتدایی انقلاب در دل مسجد جوادالائمه (ع) روییده شد، هنر انقلاب از دل مسجد کار خود را شروع کرد و به مرور در رشته‌های گوناگون هنری توسعه یافت و گسترده شده است.

وی گفت: هدف حوزه هنری در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد این است که نیروهای انقلابی و متعهد برای فرهنگ و هنر نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت شوند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر ادامه داد: برگزاری مستمر و مرتب جشنواره بچه‌های مسجد، منجر به کشف استعدادهای جدید برای هنر انقلاب اسلامی می‌شود و بر همین اساس برگزاری جشنواره مورد حمایت ویژه قرار دارد.

وی گفت: حوزه هنری با ظرفیت بچه‌های مسجد می‌تواند به این مخاطب دست یابد و در دنیایی که با کثرت اطلاعات و داده های گوناگون دچار تشتت مخاطب شده است، گفت وگو کند.

شاهینی گفت: فعال سازی، سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان، ارائه راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها برای ارتقای کیفی فعالیت های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت اجرای مسجدی، برنامه‌ریزی و حمایت و تشویق گروه ها از جمله اهداف رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است.

وی با اشاره به حضور ۱۳ نمایش در سومین رویداد بچه‌های مسجد افزود: در این رویداد هنرمندانی از شهرهای بوشهر، خورموج، برازجان، دلوار و روستای گورک حضور داشتند که چهار نمایش "ننه مرتضی" با کارگردانی نگار هوشیار، "این قصه برای نخوابیدن است" به کارگردانی نیلوفر پوشپاش، نمایش "قاب دوستی" به کارگردانی ناهید جمشیدنیا و نمایش "پایان انتظار" از رضا میرزایی بدون اولویت به عنوان نمایش‌های برتر انتخاب شدند و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در بخش کودک از بازیگران آیه بخو، ساره بخو، زهرا محمد حسینی، فاطمه محمود نژاد و در بخش بزرگسال نیز از سید شکوفه هاشمی تنگستانی، سید اکبر موسوی، رضا میرزایی، ناهید جمشیدنیا، لیلا منصوری، نگار هوشیار، ام البنین دهقان و از احمدرضا قربانی نیز به عنوان مربی تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر