پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/درجلسه کمیته برنامه ریزی دشتستان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد:
فکرشهر: نیاز استان بوشهر به آب حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب است و حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد استان می‌شود/  سن برخی پروژه های عمرانی تا ۱۸ سال هم می‌رسد/ قرار شده در مرکز هر شهرستان، یک پروژه گردشگری داشته باشیم/ دشتستان در اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته، ۱۸۰ درصد افزایش اعتبار داشت/ امسال باید کم کاری های حوزه ورزش و جوانان در دشتستان را جبران کرد...
کد خبر: ۱۴۲۳۳۶
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: حجم پروژه های عمرانی بالاست و زمان شروع برخی از این پروژه ها تا ۱۸ سال هم می‌رسد و باید آن ها را تکمیل کنیم.

به گزارش «فکرشهر»، محسن پاپری امروز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دشتستان با بیان این مطلب افزود: در سال جاری، اعتبار ما نزدیک به ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرد که رتبه اول در افزایش بودجه کشور را دارد و ظرفیت خوبی ایجاد کرد که بتوانیم پروژه های خود را به پایان برسانیم.

ما مشکل آب نداریم و تنها مشکل مدیریت آب داریم/ نیاز استان بوشهر به آب حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب است و حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد استان می‌شود

وی با بیان این که «استان بوشهر، استانی با ظرفیت بالا است و چهار محور توسعه را دارد اما مشکلات نیز وجود دارد»، ادامه داد: با پیگیری هایی که استاندار و سایر مسوولین داشتند، موضوع مسوولیت های اجتماعی در حال انجام است و تاکید استاندار بر آبخیزداری است و ما نیز برنامه ویژه ای داریم.

پاپری اظهارداشت: ما مشکل آب نداریم و تنها مشکل مدیریت آب داریم و این را با صراحت و با آمار و ارقام می گویم چرا که نیاز استان بوشهر به آب حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب است و حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد استان می‌شود.

وی گفت: برنامه داریم که مناطق شهری و روستایی را مشخص کرده و کنتورها به کنتور حجمی تغییر پیدا کنند تا مشخص شود هر خانوار چند نفر هستند که از آب استفاده می‌کنند و میزان مصرف مشخص شود.

قرار شده در مرکز هر شهرستان، یک پروژه گردشگری داشته باشیم

رییس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در بخش دیگر سخنانش به مساله گردشگری پرداخت و گفت: استان بوشهر استانی گردشگرپذیر است و قرار شده در مرکز هر شهرستان، یک پروژه گردشگری داشته باشیم؛ در شهرهای ساحلی قرار شد پلاژ بانوان راه اندازی شود و در شهرهای برازجان و جم نیز قرار شد یا پروژه گردشگری و یا پارک بانوان راه اندازی شود که این پروژه ها با همکاری شهرداری ها انجام خواهد شد.

پاپری افزود: جاده برازجان ـ کنارتخته با جدیت در حال انجام است و اگر همین روال ادامه داشته باشد تا پایان سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در پایان اضافه کرد: از مدیران و مردم می خواهم که مطالبه گر باشند و مدیران حق خود را طلب کنند و ما در برنامه و بودجه همراه آنها خواهیم بود.

در شهرستان دشتستان سعی کردیم توزیع اعتبار مدلی جدید و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه دولت باشد

فرماندار شهرستان دشتستان نیز در این جلسه اظهارداشت: تخصیص اعتبارات به آسانی نیست و نیاز به رایزنی و چانه زنی و برنامه ریزی دارد.

«احمد بنافی» افزود: برای توسعه، هر منطقه بر اساس آمایش سرزمینی نیاز به پیش بینی و امکان سنجی و مطالعه دارد که آن معیار تخصیص اعتبار است که باید داده شود و نظارت مستمر و تخصیص با توجه به عملکرد و پیشرفت پروژه کاری است که انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان دشتستان سعی کردیم توزیع اعتبار مدلی جدید و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه دولت باشد که مبتنی بر عدالت است و بر همین اساس تمام موارد جمع آوری و نقشه راه مشخص شد.

بنافی بیان داشت: کاری که باید پس از مشخص شدن بودجه هر دستگاه انجام شود، پیگیری تخصیص آن بودجه است و نکته قابل تذکر آن است که سعی خواهیم کرد پس از تعیین پروژه و پیمانکار، هوشمندانه آن را دنبال کنیم و نظارت را دقیق انجام دهیم.

دشتستان در اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته، ۱۸۰ درصد افزایش اعتبار داشت

فرماندار شهرستان گفت: دشتستان در اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته، ۱۸۰ درصد افزایش اعتبار داشت و توزیع اعتبارات هم بر اساس اولویت ها است که بهداشت و درمان، آب و آبخیزداری، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، راه، ورزش و‌جوانان و حوزه روستایی، در اولویت قرار دارند.

احمد بنافی ادامه داد: در استان بوشهر، شهرستان هایی وجود دارد که هیچ مدرسه تخریبی ندارند و یا مدرسه دارند اما دانش اموز ندارند ولی در دشتستان مدارس تخریبی بسیار زیاد است که باید بازسازی شوند.

امسال باید کم کاری های حوزه ورزش و جوانان در دشتستان را جبران کرد

وی افزود: امسال باید کم کاری های حوزه ورزش و جوانان در دشتستان را جبران کرده و تمامی سالن هایی را که نیازهای اساسی دارند، مورد بررسی قرار داده و کارهای لازم را در آنها انجام دهیم.

اگر همین روند ادامه داشته باشد، طی ۳ یا ۴ سال آینده بخش بوشکان از بین خواهد رفت

فرماندار شهرستان دشتستان در ادامه به بحث آب پرداخت و گفت: وضعیت بخش بوشکان در حوزه آب بحرانی است و اگر همین روند ادامه داشته باشد، طی ۳ یا ۴ سال آینده این بخش از بین خواهد رفت و بر لبه بحران قرار دارد و با منابع طبیعی هماهنگ شده که با مطالعات لازم، طرح های ابخیزداری انجام دهد.

بنافی ادامه داد: در سال های اخیر، کارهای خوبی از طرف آبفا در شهرستان انجام شده است و اکنون وضعیت آب آشامیدنی در دشتستان پایدار است و تنها در برخی نقاط احتیاج به کار بیشتر است.

وی اضافه کرد: در برخی دستگاه ها مدیران کل التماس دعای بیشتری از طرف سازمان برنامه و بودجه دارند که جا دارد آقای پاپری و همکاران، همکاری های لازم را انجام دهند تا مشکلات شهرستان دشتستان رفع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر