پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۳۴۸
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: پارسال  ۹۲۸ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده و سایر منابع برای اجرای ۳۷۰ طرح در حوزه عمرانی در اختیار دهیاری‌های این استان قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر، سهراب امیری‌نژاد روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: امسال نیز ۳۵ طرح اشتغالزایی روستایی با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب و در آستانه اجرا قرار دارند.

وی یادآورشد: اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) مهمترین رویکرد دولت سیزدهم برای تحول و توسعه روستاها به شمار می‌رود.

امیری نژاد گفت: مهاجرت روستائیان به شهرها به دلیل معضلات اقتصادی از جمله آسیب‌هایی است که بیشتر روستاها با آن روبرو هستند و تلاش می‌شود با اجرای طرح تکام و رسیدن به توسعه روستایی از این معضل و آسیب پیشگیری شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر افزود: طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه (تکام) در۱۶ بند تعریف شده که حل مشکل مسکن روستایی بعنوان یکی از این محورها و بعنوان اولویتی مهم در دستور کار قرار دارد.

امیری‌نژاد ادامه داد: درهمین ارتباط به تمام جوانان، زنان سرپرست خانوار و افراد زیر پوشش سازمان‌های حمایتی که فرم جیم آنها سبز و از شرایط لازم برخوردار باشند زمین واگذار و تسهیلات مناسب برای احداث مسکن پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: توجه به اقتصاد و اشتغال روستایی از دیگر محورهای مهم طرح تکام به شمار می‌رود.

به گفته امیری‌نژاد درگذشته آنطورکه باید و شاید به توسعه اقتصادی روستاها پرداخته نشده بود و تلاش می‌شود در طرح تکام با شکوفایی و توسعه اقتصاد روستایی و ایجاد بستر تولید و اشتغال زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها رقم زده شود.

وی با تاکید بر حرکت به سمت اجرای طرح‌های جدید درآمد زا در روستاها اظهار کرد: در این ارتباط و با هدف تقویت اقتصاد مردم روستا با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها نشست‌هایی برگزار شده و براساس آمایش سرزمین چندین الگوی کارآفرینی با توجه به مناطق ساحلی و مناطق دور از ساحل در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی گفت: نبود بازارچه‌های دائمی برای فروش محصولات روستائیان از جمله مشکلات جامعه روستایی است و انتظار می‌رود شهرداران با ایجاد بازارچه‌های دائمی برای فروش محصولات روستائیان حمایتی از این جامعه مولد داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به کمبود منابع آب تاکید کرد: باتوجه به کمبود منابع آب باید نسبت به تغییر شیوه کشاورزی و استفاده از روش‌های نوین در این بخش اقدام شود.

امیری‌نژاد گفت: در کنار کارهای عمرانی، اقتصادی و تولیدی توجه به مسائل فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و دینی در روستاها ضروری است و می‌طلبد دهیاران و شهرداران بعنوان حکمران شهرها و روستاها توجه بیشتری به مسائل فرهنگی داشته باشند.

امیری‌نژاد گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و عمل به فرمایشات ایشان در خصوص توجه به مدیریت روستاها و دستورات دلسوزانه ریاست جمهور و به برکت برنامه ریزی‌های مدون در حوزه توسعه روستایی در استان بوشهر در حال حاضر ۳۹۳ دهیار در مسیر توسعه همه جانبه روستاها در کنار اعضای شوراهای روستایی در حال خدمت به مردم هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر