پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۴۵۳
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با همکاری صنایع مختلف گاز، نفت و پتروشیمی هنرستان‌های همجوار صنایع در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی موحدی عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به مدیریت مدارس هیئت امنایی افزود: در استان بوشهر ۴۷ مدرسه هیئت امنایی با ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز فعال است.

وی با اشاره به وجود ۵۲۷ مدرسه غیردولتی با ۴۳ هزار دانش‌آموز در استان بیان کرد برای توسعه مدارس غیردولتی نیاز به حمایت ویژه در تخصیص زمین و پرداخت تسهیلات بانکی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر فعالیت پایگاه تابستانی آموزش و پرورش استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شعار این پایگاه‌ها تربیت بدون توقف است و اهداف آن غنی‌سازی اوقات دانش‌آموزان در برپایی کلاس‌های مختلف فرهنگی، اعتقادی، ورزشی، هنری و دیگر بخش‌ها است.

فعالیت ۵۹۲ پایگاه تابستانی

وی با اشاره به آغاز فعالیت ۵۹۲ پایگاه تابستانی ویژه دانش‌آموزان گفت: در این مراکز آموزشی تاکنون ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شوند تعداد دانش‌آموزان به بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

موحدی با اشاره به اردوی راهیان نور ویژه دانش‌آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش استان بوشهر در برگزاری اردوی راهیان نور یکی از پنج استان برتر معرفی و تجلیل شد.

وی از آغاز رویداد «الف تا» در استان‌ها خبر داد و بیان کرد: این رویداد برای ارائه خلاقیت علمی فرهنگیان و روش تدریس با استفاده از تکنیک‌های نوین آموزشی در استان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

ایجاد رشته‌ها متناسب با نیاز استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری امتحانات پایانی دانش‌آموزان در ۸۵ حوزه افزود: این امتحانات با موفقیت انجام شد.

موحدی توجه به رشته‌های آموزشی در مدارس استان بر اساس نیازهای شغلی تصریح کرد: در این راستا با همکاری صنایع مختلف گاز، نفت و پتروشیمی هنرستان‌های همجوار صنایع در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

وی از آغاز ساخت مرکز جامع فعالیت قرآنی در مرکز استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این مرکز قرآنی با همکاری معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش این هفته ساخت آن آغاز می‌شود که منابع اعتباری مختلفی برای تحقق این مهم تخصیص یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر