چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«وحید مصدق»، عضو شورای شهر برازجان در گفت و گو با «فکرشهر» مطرح کرد:
کد خبر: ۱۴۲۵۵۷
سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: «وحید مصدق»، عضو شورای شهر برازجان می گوید: ما به دنبال راهکارهای عملی برای قطع ارتباط بین ارباب رجوع و کارمندان شهرداری از طریق سیستماتیک و الکترونیک کردن فرآیندها و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات هستیم تا از هرگونه رانت و رانت خوری جلوگیری کنیم.

«وحید مصدق» در گفت و گو با «فکرشهر» اظهارداشت: اظهاراتی از برخی مهندسین دفاتر خدمات فنی و مهندسی مبنی شنیده می شود که می گویند بعضی از کارشناسان شهرداری با سواستفاده از نا آگاهی مردم و بالاخص سازندگان، آن ها را به سمت دفاتر و افراد خاصی توصیه کشانده و برخی دفاتر خاص را سفارش می کنند که این رفتار اگر صحت داشته باشد، نوعی رانت و فساد است و سایر مهندسینی را که در حال فعالیت سالم و قانونی هستند، زیر سوال می برد.

عضو شورای شهر برازجان ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، از شهردار محترم و معاون شهرسازی و عمرانی ایشان توضیحات لازم را خواستیم که بیان داشتند ما نیز چنین موضوعی را شنیده ایم و بررسی های لازم را نیز انجام داده ایم اما تاکنون مدرک و یا مدارکی مبنی بر اینکه احیانا کارشناس و یا کارشناسانی مرتکب چنین اعمالی می شوند، به دست نیاورده ایم.

وی افزود: در هیمن راستا، مجددا به شهردار محترم ابلاغ می شود که مراتب نارضایتی مردم و نمایندگان آنان در شورای اسلامی شهر در خصوص این رفتارهای خلاف ضابطه معدودی از کارشناسان شهرداری را به نحوی از انحا به عاملان این رویه ناشایست اخطار نمایند تا مانع از تکرار این عملکردها شود.

مصدق ادامه داد: بنده نیز به عنوان عضو شورای اسلامی شهر برازجان و ناظر بر عملکرد شهرداری و همچنین نماینده تمامی اقشار مختلف مردم در امور شهری و شهرداری که جامعه مهندسین شهر برازجان را نیز شامل می شود، این قول را به شما خواهم داد که این موضوع را با حساسیت و دقت ویژه با همکاری نهادهای نظارتی و شهردار بررسی خواهیم کرد و اگر صحت این موضوع به صورت مستند برای ما روشن و آشکار شود، حتم داشته باشید که با جیره خواری، رانت و فساد هر فردی که مرتکب این عمل و یا اعمال مشابه در شهرداری می شود، قاطعانه و بدون اغماض برخورد قانونی خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر برازجان، با بیان این که «اجازه نخواهیم داد که بعضی از افراد بخواهند از پیچیده بودن فرآیندها در شهرداری سواستفاده کنند و برای خود منافعی ایجاد نمایند»، اضافه کرد: ما به دنبال راهکارهای عملی برای قطع ارتباط بین ارباب رجوع و کارمندان شهرداری از طریق سیستماتیک و الکترونیک کردن فرآیندها و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات هستیم تا از هرگونه رانت و رانت خوری جلوگیری کنیم. 

وی افزود: در هیمن راستا، از همه همشهریان عزیز به خصوص مراجعین محترم به شهرداری و مهندسین عزیز تقاضا دارم که با ما در راستای فسادستیزی همکاری نمایند و احیانا اگر رفتاری خلاف قوانین و ضابطه در شهرداری مشاهده نمودند که کارمندی به دنبال ایجاد فرصتی برای خود بر خلاف شرع و قوانین است، به صورت هوشمندانه و با ظرافت خاص مدارکی مستند و مستدل از فرد یا جریان خاطی تهیه و به نمایندگان خودتان برای برخوردهای قانونی تحویل دهید.
 

نظرات بینندگان
همشهری
|
-
|
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
درود بر اقای مصدق عزیز 

 

خدا رحمت کند امواتت ، انشالله که این طرح عملی بشه و کلی از مشکلات مردم حل بشه ، خدایی اسم ساخت وساز میاد چهارچوب بدنم میلرزه چون نمیدونم قرار هست چه بلایی سرم بیاد ولی اگر سامانه ایی باشد که شفاف اعلام کند که چقدر هزینه شهرداری من در فلان نقطه با فلان ابعاد بشه عالیه . اقا تشکر داریم ازت ممنونیم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر